تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

محکومیت سخنان ضد اسرائیلی احمدی‌‌نژاد از سوی اروپا

اتحاديه اروپا با صدور بیانیه‌ای، اظهارات محمود احمدي‌نژاد و ساير مقام‌هاي ايراني در مورد نابودی قریب‌الوقوع اسرائیل را به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اسلووني كه رياست دوره‌اي اتحاديه اروپا را بر عهده دارد، در این بيانيه اعلام كرد:"اظهارات آنان برضد اسراييل غيرقابل پذيرش، زيان‌آور و غيرمتمدنانه است. اتحاديه اروپا از ايران مي‌خواهد تا سخنان خصمانه را متوقف كرده و از هرگونه تهديد برضد ساير كشورها و اعضاي جامعه بين‌المللي خودداري كند."

در حالي‌كه ايران پس از ترور يك فرمانده ارشد حزب‌الله، لفاظي‌هاي خود را عليه اسرائيل تشديد كرد. احمدي‌نژاد هفته گذشته اسرائيل را "ميكروب كثيف و حيوان وحشي" خواند. "محمدعلي جعفري" فرمانده سپاه پاسداران نيز پيش‌بيني كرده بود که حزب‌الله لبنان، اسراييل را به زودی نابود خواهد كرد.

بيانيه رياست اتحاديه اروپا افزوده است:"اتحاديه اروپا بار ديگر از رهبران ايران مي‌خواهد كه از لزوم براي مناقشه فلسطين و اسرائيل و تلاش براي يافتن صلحي پايدار ميان اسرائيل و كشورهاي اطراف ان حمايت كنند."

اسراييل دست داشتن را در قتل"عماد مغنيه"يكي از فرماندهان ارشد حزب‌الله كه روز 12 فوريه ( 23 بهمن ) در دمشق روي داد، تكذيب كرده است. ايران "مغنيه" را يك شهيد بزرگ می‌داند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)