تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

"انتقاد از رفاه روحانیون در ایران"

روزنامه ديلي‌تلگراف با اشاره به تلاش‌های آیت الله خمینی برای مبارزه با فساد دوران شاه، نوشت، اکنون نوادگان وی و ديگر روحانيون ايران، به خاطر علاقه خانواده‌هاي خود به ماشین‌هاي تندرو، خانه‌هاي بزرگ و حمام‌هاي بخار پس زده می‌شوند.

این روزنامه افزوده است:"يك وب سايت وابسته به عناصر تندرو محافظه‌کار در ايران، هفته گذشته به شيوه زندگي حسن خميني نوه آيت الله خميني حمله كرد."

وبسایت "نوسازی" اين پرسش را مطرح کرده که آيا حسن خميني که "بي ام و" 100 هزار دلاري سوار می‌شود، در ويلايی در شمال تهران زندگی می‌کند و از سوناي بخار استفاده می‌کند واقعا در حفظ حقوق فقرا راه پدربزرگش را ادامه می‌دهد؟

اين انتقاد نشانه دلخوري فزاينده از جمع آوري ثروت از سوی برخی رهبران مذهبي است كه پس از انقلاب اسلامي سال 1979 در ایران به قدرت رسيدند.

دیلی تلگراف ادامه داده است:"بعضي از اين افراد دست به تجارت‌هاي سودآوی زده‌اند و حتی به مرحله انحصار رسيده‌اند؛ يكي سيگار وارد مي‌كند، دونفر در تجارت نفت و ديگري از نوسان ارز خارجي سود مي‌برد، چرا که اطلاعات دست اول نرخ ارز را در اختیار دارد."

این روزنامه در ادامه می نویسد:"يكي از آيت الله‌ها سال گذشته به قدري شكر وارد كشور كرد كه توليد داخلي ايران تحت تاثير قرار گرفت و كشت چغندر از صحنه تجارت خارج شد."

اكنون با نزديك شدن انتخابات پارلماني چهاردهم مارس(24 اسفند) اين افراط كاري روحانيون براي مخالفان سياسي آنان، به ويژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، فرصتي براي تقويت مواضع اخلاقي شان فراهم كرده است.

قانون اساسي ايران، سپاه پاسداران را از دخالت در سياست منع مي‌كند، اما گفته مي‌شود فرماندهان آن از نحوه زندگي برخی آيت الله‌ها و خانواده‌هاي آنان كه در اين انقلاب ثروتمند شده اند خشمگين هستند.

خبرگزاری فارس هم در خبری اعلام کرد، "حسين نوبختيان" مديرمسئول سايت وب‌سایت "نوسازي" صبح امروز با شكايت مدعي العموم و برگزاري جلسه بازپرسي در شعبه 12 دادسراي عمومي تهران و با حكم قاضي مرتضوي بازداشت و به زندان اوين منتقل شد.

نظرهای خوانندگان

چیه ؟ چشم مردم و سپاه کم سو شده ؟! نمیبینند که روحانیون از زور فقر که میز و صندلی ندارند ، بر روی زمین نشسته و صرف غذا میکنند ؟! . تازه خود سپاه پاسداران مگر بد بخت چند صد تا فقط »» بنیاد های مالی «« رو میتونه در اختیار داشته باشه و صادقانه هم از اونا چند میلیار دلار در سال از این جیب به ان جیب واریز بکنه ؟!.
داوید.

-- داوید ، Feb 27, 2008 در ساعت 12:00 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)