تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

رایس: دلایل خوبی برای تحریم ایران به‌دست آمده است

كاندولیزا رایس وزیرخارجه آمریكا گفت که "استدلال بسیار محکمی" برای اعمال دور تازه‌ای از تحریم‌های سازمان ملل برضد ایران به‌خاطر برنامه‌های هسته‌‌ای این کشور وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، رایس در مورد گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به خبرنگاران گفت: "پس از این گزارش، دلیل بسیار خوبی برای حركت به سوی قطعنامه سوم شورای امنیت وجود دارد." وی افزود: "ایران به سؤال‌های مربوط به فعالیت‌های گذشته در برنامه‌های پنهانی‌ای كه می‌گویند نداشته‌اند، پاسخ نداده است."

به گزارش آسوشیت پرس، زعمای خلیل‌زاد، سفیر امریکا در سازمان ملل، نیز ضمن اظهار نگرانی خود از گزارش یازده صفحه‌ای البرادعی به خبرنگاران گفت که نه تنها تعداد سانتریفیوژها افزایش یافته بلکه آنها {دولت ایران} در حال ساختن نسل دوم این سانتریفیوژهایند.

رایس و خلیل زاد این اظهارات را پس از آن بیان كردند كه محمد البرادعی مدیركل آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارش جدید خود را در خصوص برنامه هسته‌ای ایران در روز جمعه برای شورای حكام آژانس منتشر كرد.

البرادعی پس از انتشار گزارش خود گفت: "در چهار ماه گذشته پیشرفت خوبی در شفاف‌سازی مسائل باقی مانده داشتیم، اما این پیشرفت كافی نیست و آژانس، هنوز قادر نیست حكمی قطعی در خصوص بلندپروازی‌های هسته‌ای تهران ارائه دهد."

نظرهای خوانندگان

حالا یکیهم از مادر عروس بشنو!!!

-- astyak ، Feb 23, 2008 در ساعت 02:15 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)