تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

آهنی: در دموکراسی از فرانسه جلوتر هستیم

سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه در جمع شماری از دانشجویان ایرانی، ایران را در زمینه دموکراسی جلوتر از فرانسه دانست.

به گزارش خبرنگار زمانه از پاریس، علی آهنی که به مناسب سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در محل سالن اجتماعات یونسکو سخن می گفت، با اشاره به دستور نیکلا سارکوزی رئیس جمهور فرانسه برای تشکیل کمیسیونی برای ایجاد تغییرات در قانون اساسی و کاهش اختیارات دولت، برخی از اختیارات کنونی دولت فرانسه نشانه‌ای از عقب بودن دموکراسی فرانسوی دانست.

آقای آهنی گفت: از جمله تغییراتی که در این کمیسیون پیگیری می‌شود، واگذاری اختیار تعیین نیمی از دستور جلسه مجلس ملی فرانسه به این مجلس است، چرا که براساس قانون کنونی تمام دستور جلسه مجلس ملی از سوی دولت فرانسه تعیین می‌شود و سارکوزی اکنون می‌خواهد ترتیبی دهد تا تعیین نیمی از این دستور کار به خود نمایندگان مجلس ملی واگذار شود.

علی آهنی تأکید کرد با توجه به اینکه در ایران نمایندگان تعیین تمامی دستور جلسات خود را در اختیار دارند، این موضوع نشانه بارزی از جلوتر بودن ایران از فرانسه در زمینه دموکراسی است.

دراین همایش یکروزه، دکتر علی اصغرسلطانیه نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در سخنانی به تشریح مواضع هسته ای دولت نهم پرداخت.

گزارش خبرنگار زمانه حاکی‌است، دانشجویان شرکت‌کننده در این همایش با حمایت مالی سفارت ایران در فرانسه از نقاط مختلف اروپا به پاریس آمده بودند

نظرهای خوانندگان

البته ایران تنها کشوری است که مقامات ان میتوانند حرفهای بی حساب واز روی احساسات وهمینجوری دلبخواه بزنند بدون اینکه با فن های دیپلماتیک جهان سازگاری داشته باشه یا اینکه به عواقب ویا بازتاب ان فکر کرده باشند ....

-- ASTYAK ، Feb 22, 2008 در ساعت 02:32 PM

هيچوقت هيچكس در طول تار يخ نگفته اشي كه ما پختيم شور بود فقط نميدونم چرا فقط بعضي وقتها اين اش رو كسي نميتونه لب بزنه بعد از 29 سال.

-- بهراد ، Feb 22, 2008 در ساعت 02:32 PM

دوستان شما هم به نوع خودتان سانسورچی هستيد و به نوع خودتان سر در گرو اين رژيم داريد. يا شما را ترسانده اند، يا تطميعتان کرده اند، و سرانجام يا کسانی در شما رخنه کرده اند که خودتان هم نمی دانيد. و اين آخری يعنی کسانی که در شما رخنه کرده اند را همه می دانند و می شناسند و حتا شمايی که جزو آنها نيستيد ولی تجاهل می کنيد. روزگارتان خوش.

-- بدون نام ، Feb 22, 2008 در ساعت 02:32 PM

در کل ما ملت جلویی هستیم:
در شاخص رفاه اجتماعی از سوئیس!
در فن آوری از ژاپن!
در اقتصاد از آمریکا!
در فلسفه از آلمان!
در هنر از ایتالیا!
در سیاست از انگلستان!
در مردمسالاری از فرانسه!
در فوتبال از برزیل!
در وسعت از روسیه!
در مصرف سوخت از چین!

-- مهدی ، Feb 22, 2008 در ساعت 02:32 PM

خوب رئیس جمهورمان که آن آدم فرهیخته باشد سفیرمان هم این می شود همه چیزمان باید به هم بیاید.

-- کامران ، Feb 24, 2008 در ساعت 02:32 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)