تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

پروین اردلان به دادسرای تهران احضار شد

پروین اردلان از اعضای کمپین یک میلیون امضاء و برنده جایزه اولاف پالمه از سوی مقام‌های قوه‌قضاییه به دادسرای امنیت تهران احضار شد.

به گزارش زمانه، پروین اردلان باید ظرف سه روز پس از دریافت ابلاغ در دفتر دادیاری امنیت دادسرای تهران حاضر شود. در مورد دلایل احضار این فعال حقوق زنان تاکنون خبری منتشر نشده است.

پروین اردلان در گفتگو با زمانه با اظهار بی اطلاعی از دلیل دریافت احضاریه گفت: من هیچ پرونده مفتوحی در هیچ دادگاهی ندارم و نباید این احضار به پرونده‌های گذشته من ارتباط داشته باشد.

Download it Here!

گفتگو با پروین اردلان

هفته گذشته پروین اردلان، به خاطر تلاشِ موفق در تبدیل خواست برابری حقوق زنان و مردان به یکی از وجوه اصلی مبارزه برای دموکراسی در ایران، موفق به دریافت جایزه سال 2007 بنیاد اولاف پالمه شده بود.

اردلان در پاسخ به این سوال که ایا این احضاریه و مراجعه به دادیاری امنیت دادسرای تهران ممکن است مانعی در پیش راه حضورش در مراسم اهدای جایزه ایجاد کند، به زمانه گفت: گفت من ممنوع الخروج نیستم و قصد دارم در این مراسم شرکت کنم.‬

بنیاد یادبود اولاف پالمه برای ایجاد تفاهم بین‌المللی و امنیت مشترک، در سال ۱۹۸۷ به منظور پاس‌داشت تلاش‌های بشردوستانه‌ی پالمه، نخست‌وزیر پرآوازه‌ی سوئد تاسیس شد. پالمه از سال ۱۹۶۹ تا ۱۹۸۶ که ترور و کشته شد، به مدت شانزده سال رهبر حزب سوسیال دمکراسی سوئد و طی دو دوره نیز نخست وزیر بود.

پروین اردلان از پایه‌گذاران مرکز فرهنگی زنان و از اعضای اولیه کمپین یک میلیون امضاء برای تغییر قوانین تبعیض‌آمیز است. او که سردبیر نشریه‌ی اینترنتی تریبون فمینیستی ایران و عضو تحریریه‌ی مجله اینترنتی زنستان، ارگان‌های تعطیل شده‌ مرکز فرهنگی زنان بوده، در حال حاضر عضو تحریریه سایت تغییر برای برابری است.

نظرهای خوانندگان

درود بر شما خانم اردلان. پیروز و موفق باشید.

-- بدون نام ، Feb 20, 2008 در ساعت 03:26 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)