تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

راه‌اندازی تلویزیون ایرانی برای آمریکای لاتین

اوو مورالس رئيس جمهوري بوليوي اعلام كرد، ايران قصد دارد يك ايستگاه تلويزيوني "براي سراسر آمريكاي لاتين" در دامنه کوه‌های آند در بوليوي راه‌اندازی كند.

آسوشيتدپرس گزارش داد، مورالس اين خبر را در يك گردهمايي كشاورزان كاكائو از منطقه چاپاره اعلام كرد كه دوباره وي را به عنوان رئيس بزرگترين اتحاديه كشاورزان كاكائو برگزيدند.

وي در مورد جزئيات برنامه‌های اين كانال تلويزيوني توضيحي نداد، اما خطاب به حاضران گفت: اين ايستگاه براي تمام بوليوي، براي سراسر آمريكا خواهد بود و مبارزه بزرگ اين جنبش دهقاني را به رسميت خواهد شناخت.

"آلكس كونتريراس" سخنگوي رياست جمهوري بوليوي نیز تأييد كرد، مورالس و محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهوري ايران در جريان ديدار سپتامبر گذشته وي از این کشور، در اين زمینه به توافق رسیده‌اند اما راه‌اندازی اين كانال تلويزيوني هنوز در مراحل برنامه‌ريزي قرار دارد.

احمدي‌نژاد كه از مدت‌ها پيش متحد هوگو چاوز رئيس‌جمهوري ونزوئلاست، و اخيراً به مورالس يك چپ‌گراي ديگر هم كيش چاوز نیز نزديك شده است. وی در جريان ديدار سال گذشته خود، وعده سرمايه‌گذاري يك ميليارد دلاري را در بوليوي با هدف توسعه صنعت نفت و گاز و بهبود زير ساختارهاي اقتصادي اين كشور داد.

بوليوي و ايران در سپتامبر 2007 با سفر رئيس‌جمهور ايران به لاپاز، روابط ديپلماتيك برقرار کردند و چندين قرارداد تجاري و انرژي را به امضا رساندند.

نظرهای خوانندگان

گردهمایی کشاوزران "کوکا" بوده است و نه کاکائو.

-- امین کیا ، Feb 19, 2008 در ساعت 03:36 PM

مگر چند نفر فارسی زبان آنجا هست؟ میگن پول مفت، مفت از دست میره. پول نفت گران قیمت هم همینطور از دست ملت میره.

-- رامین ، Feb 20, 2008 در ساعت 03:36 PM

آيا بهتر نبود بجاي راه اندازي ايستگاه تلويزيوني براي امريكاي لاتين به فكر مهار تورم 200درصدي كالاهاي سبد خانوار مردم ايران و حق و حقوق معلمان و اشتغال بيكاران و.... باشيم؟

-- علي احمدي ، Feb 20, 2008 در ساعت 03:36 PM

سلام
من نمي دانم چرا بعضي از هموطنانم اينگونه مي انديشند.آيا افزايش چند درصدي نرخ تورم دليل آن مي شود که از توانايي و امتياز پخش برنامه تلوزيوني در سراسر يک قاره دست بر داريم؟در حال حاضر کشورها بسيار تلاش ميکنند که عقايد و تفکرات خود را به هر قيمتي در بين مردم دنيا نشر دهند.مگر آمريکا کارتون خواب و گرسنه ندارد پس چرا ميليارد ها دلار در سراسر دنيا خرج پخش برنامه هاي ماهوارهاي و تلوزيوني خود مي کند؟البته من رد نميکنم که دولت ما بايد مشکلات اقتصادي مردم خودمان را هم رفع کند که بسياري را رفع کرده ولي در جاهاي هم نا موفق بوده.

-- محمد-تهران ، Feb 22, 2008 در ساعت 03:36 PM

سلام
من نمي دانم چرا بعضي از هموطنانم اينگونه مي انديشند.آيا افزايش چند درصدي نرخ تورم دليل آن مي شود که از توانايي و امتياز پخش برنامه تلوزيوني در سراسر يک قاره دست بر داريم؟ در حال حاضر کشورها بسيار تلاش ميکنند که عقايد و تفکرات خود را به هر قيمتي در بين مردم دنيا نشر دهند. مگر آمريکا کارتون خواب و گرسنه ندارد پس چرا ميليارد ها دلار در سراسر دنيا خرج پخش برنامه هاي ماهوارهاي و تلوزيوني خود مي کند؟ البته من رد نميکنم که دولت ما بايد مشکلات اقتصادي مردم خودمان را هم رفع کند که بسياري را رفع کرده ولي در جاهاي هم نا موفق بوده.

-- محمد-تهران ، Feb 22, 2008 در ساعت 03:36 PM

انقلاب و صادر میکنیم

-- بدون نام ، Feb 22, 2008 در ساعت 03:36 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)