تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

قصاص یک متهم با شمشیر

حکم قصاص یک جوان 19ساله که در جریان یک نزاع خیابانی جوان دیگری را با شمشیر به قتل رسانده بود، از سوی قضات شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران صادر شد.

به گزارش روابط‌عمومی دادسراي عمومي و انقلاب تهران، "شاهين" جوان 19ساله‌ای است که به اتهام قتل عمدي شخصي به‌نام "علي" در يك نزاع خياباني، به مرگ با شمشیر محکوم شده است.

حکم اعدام این جوان صبح امروز به درخواست خانوداه مقتول و اعتراف متهم به قتل و با انجام شور قضات شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران صادر شده است.

در صورت تایید این حکم در مراحل بعدی دادرسی، این جوان با ضربات شمشیر قصاص خواهد شد.

براساس قوانین جمهوری اسلامی سرقت مسلحانه، قاچاق انبوه مواد مخدر و قتل، مجازات مرگ دارد. در سال 1386 (تاکنون) بیش از 200 نفر به جرم‌های گوناگون اعدام شده‌اند که اعدام 28 تن از آنان در ملاء‌عام انجام شده است. سازمان‌های حقوق‌بشری نسبت به افزایش اعدام‌ها در ایران ابراز نگرانی می‌کنند.

نظرهای خوانندگان

حقيتا ما داريم روز بروز به صدر اسلام نزديكتر مى شويم. اين واقعا مايه فخر و مباهات در مقابل ديگر كشورها بخصوص ديگر كشورهاى اسلامى است كه دارند ازما عقب مى مانند.

-- كيوان ، Feb 19, 2008 در ساعت 02:14 PM

بررسی اجرای حکم قصاص با شمشیر

http://www.bazri.com/blog-pck-mws-84me/post?131

-- طاها بذري ، Feb 19, 2008 در ساعت 02:14 PM

من اين ارتقاء را به مسلمانان ايران تبريک می گويم.

-- محبوبه ، Feb 19, 2008 در ساعت 02:14 PM

طرف زده با شمشیر آدم کشته اون وقت بعضی ها دارند برایش دلسوزی می کنند؟!!!
پررویی هم حدی داره!

-- فرزانه ، Feb 20, 2008 در ساعت 02:14 PM

فرزانه خانم سرکار خانم عجب اوجی گرفتيد شما! من و ديگرزان از شمشیر کشی اسلامی خجليم و شما در چرخ چهار گوش قصاص گير کرده ايد. و اما اين طرف شما که زده با شمشير آدم کشته در ولايت تحت زعامت اسلام ناب بوده ما دلمان هم برای مقتول می سود و هم قاتل که حالا بايد با همان شمشير به قتل برسد. شما شعر «سر و سنگ» پروين اعتصامی را يک بار ديگر بخوانيد. مصرعش این است: نهان کرد ديوانه در جيب سنگی... و اما مسئله اين است که ما در يک کشور شيعه زندگی می کنيم که معنی شمشير کشی و خون و قصاص و شهادت و قتل و قتال و جهاد را با پستان و شير به دهانش گذاشته اند.

-- محبوبه ، Feb 20, 2008 در ساعت 02:14 PM

واقعا باعث سر افکندگی است. این سیاست خزنده ای است تا هر جنایتی را برای مردم عادی سازند. تا طالبانی شدن حکومت راه درازی نمانده. به فرض که جنایتکاری از سر عصبانیت عمل شنیعی مرتکب شد، فرق قاضی ای که چنین حکمی میدهد با آن جنایتکار چیست؟

-- حامد ، Feb 20, 2008 در ساعت 02:14 PM

واقعا باعث سر افکندگی است. این سیاست خزنده ای است تا هر جنایتی را برای مردم عادی سازند. تا طالبانی شدن حکومت راه درازی نمانده. به فرض که جنایتکاری از سر عصبانیت عمل شنیعی مرتکب شد، فرق قاضی ای که چنین حکمی میدهد با آن جنایتکار چیست؟

-- حامد ، Feb 20, 2008 در ساعت 02:14 PM

نمی دانم اگر کسی برادر و یا فرزند شما را با شمشیر مثل سامورایی ها بکشد چه واکنشی نشان می دهید؟ از سوی دیگر داغ خانواده مقتول چنان است که به قصاص مشابه راضی شده اند. چه حکم سختی!

-- فرهنگ ، Feb 20, 2008 در ساعت 02:14 PM

دوست محترم. چه فرقی دارد که اگر با برادر و یا فرزند من چنین عملی می کردند واکنش من چه بود؟ موضوع اینست که آیا با چنین اعمال وحشیانه ای فرد در جامه احساس عزت بیشتری میکند؟ آن دلی که درد اش با ریختن خود دیگران آرامش میگیرد آیا دلی سالم است؟

-- حامد ، Feb 23, 2008 در ساعت 02:14 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)