تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

چکیده سرمقاله‌های مطبوعات

"خواب سوم!‌"
روزنامه آفتاب‌یزد در سرمقاله امروز خود به بررسی "سه‌خواب سیاسی" در ایران پرداخته است.

سرمقاله‌نویس این روزنامه با اشاره به "خوابِ مهدی کروبی" در انتخابات ریاست‌جمهوری نهم و "اعلام غیرمنتظره" شکست وی در صبح روز شمارش آراء و نقل خوابِ انتخاباتی یک راننده از سوی علی‌جنتی در خطبه‌های نماز جمعه تهران در حمایت از احمدی‌نژاد، نوشت که حسن‌خمینی هم چندین‌بار خواب آیت‌الله خمینی را دیده است.

این روزنامه با تاکید بر این‌که در خواب‌های آقای خمینی، پدربزرگ وی (روح‌الله خمینی) به وی گفته است که "دارند او را بیرون می‌کنند" می‌نویسد:" قطعا نمی‌توان در برابر خواب نگران كننده سيد حسن خمينی روزه سكوت گرفت."

آفتاب‌یزد در پایان سرمقاله‌ خود از محافظه‌کاران سئوال کرده است که آیا حاضرند روایت کامل این خواب را همچون خواب‌های دیگر در رسانه‌های رسمی کشور منتشر کنند؟

"مسئله سال"
روزنامه کیهان در یادداشت روز خود به موضوع انتخابات مجلس هشتم اختصاص داده است.

این روزنامه با اشاره به اهمیت انتخابات و "امتحان الهی" خواندن آن، نوشته است که ادبیات و لحن برخی از احزاب در تضاد با چنین مسئله‌ی مهمی است.

کیهان در بخش دیگری از یادداشت امروز خود با برجسته‌سازی نقش دشمن به منظور سرنگونی انقلاب اسلامی آورده است:"دشمن سعي خواهد كرد آن‌چه را كه در بيرون مرزها از انجام آن ناتوان شده، در داخل كشور و لابه لاي كشمكش‌هاي جناحي و سياسي جلو ببرد."

این روزنامه در پایان از همه جناح‌های سیاسی خواسته است در انتخابات تا از تخریب یکدیگر بپرهیزند.

"تهران- ابوظبي؛ گسترش مناسبات دوجانبه"
روزنامه قدس در سرمقاله امروز خود به بررسی سفرکوتاه نخست‌وزیر امارات به ایران پرداخته است.

این روزنامه سفر شیخ‌محمد راشد آل‌مکتوم حاکم دبی به تهران را نشانه شکست آمریکا و اسراییل در منزوی کردن ایران در منطقه و جهان ارزیابی کرده است.

سرمقاله‌نویس روزنامه قدس با تاکید بر این‌که این سفر بی‌سابقه نشان تعمیق دوستی بین دو کشور است، می‌نویسد:"مي‌توان اميدوار بود كه در آينده، منطقه خليج فارس نيز همانند ساير مناطق جهان شاهد شكل‌گيري و همكاري‌هاي اقتصاديی مثل ايران و امارات متحده عربي باشد."

"چرا اين خميني جوان؟"
روزنامه صدای عدالت سرمقاله امروز خود را به بررسی مطالب سایت‌هایی که در دو هفته اخیر به "حسن خمینی حمله کرده‌اند"، اختصاص داده است.

این روزنامه در نقد مطلب یک از سایت‌های محافظه‌کار که نوه آیت‌الله خمینی را به سبب استفاده از امکانات رفاهی مورد بازخواست قرار داده است، می‌نویسد:"انتقادات ذكر شده نشانه بيان احساسات جوانانه است و براساس محاسبات اقتصادي بيان شده كه در اين دوره سني مهم جلوه نموده و ارزش بيان كردن دارد؛ مثل تيپ و قيافه، اتومبيل، چگونگي گذران اوقات فراغت و يا محله زندگي. مضاف بر ادله فوق، اين افراد همچنين از نظر اقتصادي احتمالا متعلق به طبقه متوسط به پائين جامعه قرار دارند."

روزنامه صدای عدالت در پایان سرمقاله خود احتمال داده است:" از سوي ديگر در طرفداران دولت هم احتمالا نسبت به آقاي سيد‌حسن خميني حساسيت‌هايي وجود داشته و دارد و اين جوانان هم درآمد و شد با محافل وابسته چيزهايي در آن رابطه شنيده‌اند و به خيال خود اكنون موقعيت را مناسب يافته و كاري را كردند كه ديگران نمي‌توانستند بكنند."

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)