تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

حکم اعدام دو نفر در اصفهان اجرا شد

مقام‌های قضایی ایران اعلام کردند، حکم اعدام دو قاتل را صبح امروز در زندان مرکزی اصفهان به اجرا گذاشته‌اند.

به‌گزارش روابط عمومي دادگستري استان اصفهان، نخستين محكومی که به دار "مجازات" آویخته شد،"ايرج - ط" جوان 24ساله‌ای بود که با همدستي دوست خود "سجاد- م "راننده‌اي به نام"احمد زمانيان"اهل و ساكن اهواز را درنزديكي "شاهين‌شهر" به قتل رسانده و خودروي وي را به سرقت برده بود.

حکم اعدام این جوان 24 ساله از سوي شعبه 17 دادگاه كيفري استان اصفهان صادر و مورد تایید ديوان‌عالي قرار گرفته بود.

روابط عمومی دادگستری استان اصفهان در ادامه گزارش خود از"اميد - ش" مرد30 ساله‌ای نام می‌برد که به جرم قتل يك راننده خودرو پژو، از سوی شعبه 17دادگاه كيفري اصفهان و تاييد حكم در ديوانعالي كشور به اعدام محکوم شده است. حکم این فرد صبح امروز با حضور نماینده رسمی قوه قضاییه به اجرا درآمد.

براساس قوانین جمهوری اسلامی سرقت مسلحانه، قاچاق انبوه مواد مخدر و قتل، مجازات مرگ دارد. در سال 1386 (تاکنون) بیش از 200 نفر به جرم‌های گوناگون اعدام شده‌اند که اعدام 28 تن از آنان در ملاء‌عام انجام شده است. سازمان‌های حقوق‌بشری نسبت به افزایش اعدام‌ها در ایران ابراز نگرانی می‌کنند.

نظرهای خوانندگان

به نظر من این افراد حقشون بده که اعدام بشوند
اطلاعات مربوط به این قضیه را بخونید
www.ebrat.ir

-- نامدار ، Feb 18, 2008 در ساعت 04:21 PM

وقتی مجاز به تعیین مجازات اعدام هستیم که تمامی شرایط وقوع جرم از جامعه زدوده شده باشد،عدالت،برابری ،آموزش،رفاه،کار و....برای تمامی شهروندان در هر لایه ای به کفایت موجود باشد حال اگر جرمی واقع گردید که تناسب مجازات برای آن نتیجه اعدام را شامل گردد قابل تامل خواهد بود از طرفی اندیشه حاکم بر نظام قضایی نه آنکه انتقام ،بلکه بایستی مبتنی بر اصلاح ناپذیر بودن مجرم و یا عدم توان نیروهای انسانی در به کنترل در آوردن مجرم و یا اعمال مجرمانه وی باشد و حذف او از گردونه حیات بواسطه جلوگیری از وقوع دوباره جرم توسط وی صورت گیرد نه انتقام یا کلماتی چون قصاص و تنبیه و عبرت. راه حلهای کنونی راهی بسوی اصلاح و انسانیت نمیپیماید.

-- کیوان ، Feb 19, 2008 در ساعت 04:21 PM

درمورد بررسیهای علمی ببینیم که آیا اجرای حکم اعدام در کشور ما چقدر ارتکاب جرم را در مقایسه با کشورهایی که این مجازات را ندارند کم کرده است ؟ و آیا نظام ما تا کنون به وظیفه اسلای خود عمل کرده است که هیچگونه نیازمندی چه از نظر مالی چه از نطر ازدواج و غیره وجود نداشته باشد که میخواهد مجازات اسلامی را اجرا کند آنهم از طریق چگونگی کشف جرم بوسیله روشهای غربی ؟ و یا احیانا ترس و شاید شکنجه ؟ وسپس اجرای مجازات سخت اسلامی که روش اثبات جرائم در آن معین است 1 اقرار با اختیار و بدون اکراه 2 شهادت شهود عادل که کمتر اتفاق میافتد.

-- احمد ، Feb 19, 2008 در ساعت 04:21 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)