تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

"بی‌میلی ایران به برگزاری دادگاه ترور رفیق حریری"

ايران انگيزه‌ای براي حمایت از تحقيق درباره پرونده ترور رفيق حريري نخست وزير پيشين لبنان و تشكيل دادگاه بين‌المللي برای محاکمه عاملان آن ندارد.

به گزارش روزنامه "النهار" چاپ بیروت، ایران نگران است در صورت برگزاری دادگاه ترور رفیق حریری موقعیت هم پیمانان این کشور در منطقه به خطر بیفتد. این روزنامه تاکید کرده است، حزب‌الله لبنان نیز مثل ایران، تمايلي به تشكيل این دادگاه ندارد تا از این طرق موقعیت ایران و سوریه را در لبنان همچنان حفظ کند.

روزنامه "النهار" در ادامه تحلیل خود نوشته است:"ايران خواهان تحقيق واقعی درباره ترور«عماد مغنيه» فرمانده ارشد حزب‌الله و مشاركت در آن است، شايد به اين دليل كه مي‌خواهد بداند آيا قاطعيت سوريه همچنان پابرجاست؟ آيا امنيت هم پيمانانش در دمشق و ساير مناطق سوريه محفوظ است؟"

این روزنامه در پایان افزوده است:" ترور مغنيه، نتيجه معامله آمريكايي -سوري و حتي آمريكايي -ايراني و يا مقدمه‌اي براي چنين معامله‌اي بوده است."

"عماد مغنيه" معروف به "حاج رضوان" از فرماندهان نظامي برجسته حزب‌‌الله سه‌شنبه شب بر اثر انفجار خودروي بمب‌گذاري شده در منطقه مسكوني "كفر‌سوسا" در دمشق پايتخت سوريه کشته شد. ایران و حزب‌الله معتقدند در ترور این مقام برجسته نظامی اسراییل نقش داشته است، اتهامی که اسراییل تاکنون آن را رد کرده است.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)