تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

درخواست قطع رابطه با دانمارک از احمدی‌نژاد

گروهي از نمايندگان محافظه‌كار ایران از رئيس‌جمهور این کشور خواستند به دلیل چاپ دوباره كاريكاتور پيامبر اسلام در روزنامه‌هاي دانمارك، مناسبات تهران با كپنهاگ را قطع كند.

خبرگزاري رويترز به نقل از راديو دولتي ايران از تهران گزارش داد، 16 نفر از نمایندگان مجلس این کشور که دارای 290 كرسي است با ارسال نامه‌اي به محمود احمدي نژاد از وي خواستند كه به علت تكرار "اهانت به مقدسات اسلام" تمام مناسبات اقتصادي و ديپلماتيك ايران با دانمارك قطع شود.

رويترز در ادامه اين گزارش آورده است، نامه نمايندگان مجلس ايران، آخرين نشانه شكل‌گيري يك منازعه ديپلماتيك پس از چاپ دوباره یک کاریکاتور در روزنامه‌هاي دانماركي است كه دو سال پيش خشم مردم كشورهاي مسلمان را عليه دانمارك برانگيخت.

وب سایت تلویزیون دولتی ایران هم امروز در خبر اعلام کرد 215 تن از نمایندگان مجلس امروز با صدور بیانیه‌ای از دولت این کشور خواسته‌اند تا هرچه سریعتر نسبت به روابط سیاسی و تجاری خود با دانمارک تجدید نظر کند.

روز شنبه نیز 18 نماينده مجلس دانمارك سفر خود به ايران را دو روز پيش از برنامه تعيين شده، لغو كردند. وزارت‌خارجه دانمارك اعلام كرد، اعضاي كميسيون امورخارجه مجلس اين كشور به‌دنبال درخواست مجلس ايران در مورد عذرخواهي دانمارك در مورد چاپ كاريكاتور پیامبر سفر خود به ايران را لغو كردند.

پليس دانمارك دو شهروند تونس و يك دانماركيِ مراكشي‌تبار را به اتهام طرح قتل کاریکاتوریست اين كاريكاتور بازداشت كرده است.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)