تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

دوسوم طلاق زوج های ایرانی توافقی است

معاون مطالعات و تحقیقات سازمان ملی جوانان از افزایش طلاق‌های توافقی خبر داد و آن را موضوعی نگران‌کننده خواند.
دکتر محمد اسحاقی به خبرگزاری مهر گفت که دوسوم طلاق زوج‌های ایرانی توافقی است. همچنین میزان طلاق‌های توافقی نسبت به سال گذشته دو درصد افزایش یافته است.

وی با انتقاد از دستگاه قضایی برای صدور احکام طلاق، گفت: "زمانی که زوجین با توافق یکدیگر تصمیم به جدایی می‌گیرند با شرایط بسیار سهل و در مدت زمانی کوتاه از یکدیگر جدا می‌شوند و تلاش چندانی در دادگاهها برای منصرف کردن زوجین از تصمیم خود انجام نمی‌شود."

این در حالی است که جواد صادقی رئیس مجتمع قضائی خانواده به خبرگزاری مهر گفته ‌است: "در دادگاه خانواده تلاش می‌شود تا دعاوی زوجین به صلح و سازش ختم شود اما در برخی موارد دیگر راهی برای ادامه زندگی وجود ندارد و حتی ادامه زندگی آنان می تواند منجر به فساد و جنایت شود."

براساس اعلام سازمان ثبت احوال ایران در ۱۰ ماهه اول سال جاری بين ۲۳ هزار زوج تهراني صيغه طلاق جاری‌شد كه نسبت به همين زمان در سال گذشته ۷ درصد رشد نشان می‌دهد. در سال گذشته ۲۱ هزار زوج از يكديگر جدا شده‌بودند.

نظرهای خوانندگان

احتمالادر عمده موارد دلیلش این است که چنانی زوجه را تحت فشار و آزار و اذیت قرار می دهند و فقدان قوانین مناسب و کافی در جهت حمایت از او نیز مزید بر علت می شود و عطای زندگی و حق و حقوق و فرزند را به لقای آن می بخشد و توافق حاصل می شود...

-- فاطمه ثقفی ، Feb 17, 2008 در ساعت 05:51 PM

با سلام باید بگویم خودم در حال حاضر دچار چنین مشکلی با خانواده ام شده ام و نظر بنده این است که علت طلاق بخصوص در دوره عقد این مسئله می باشد که خانواده دختر برای اینکه مطمعن بمانند ه خانواده داماد فردا ساز مخالف نزنند می خوهند زود عقد کنند و دست و پای داماد را ببندند تا داماد نتواند دبه در بیاورد و با مسئله نامزدی اکثر خانواد های دختر مخالف شدید هستند

-- محمدرضا ، Feb 24, 2008 در ساعت 05:51 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)