تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

پوشاندن لباس زنانه بر تن یک متهم به زورگیری

نيروی انتظامی یک نفر را که متهم به اوباش‌گری بود با لباس زنانه در سطح شهر کرمانشاه چرخاند.

این مردمتهم به زورگیری یک بار با لباس زنانه در سطح شهر کرمانشاه چرخانده شده بود، اما به نوشته روزنامه اعتماد، وی دوباره اقدام به این عمل کرده است. پایگاه اطلاع رسانی پلیس ایران با انتشار این خبر نوشت: "توبه گرگ مرگ است."

طرح امنیت اجتماعی تابستان سال جاری در تهران آغاز شد و طی آن، جمع آوری اراذل و اوباش و برخورد با دختران و پسرانی که پلیس آنها را بدپوشش می نامد در دستور کار قرار گرفت.

سه ماه پیش در راستای طرح موسوم به امنیت اجتماعی ۴۸۰۰ نفر متهم به اوباش‌گری از سوی پلیس ایران دستگیر شدند و خبری مبنی بر اعدام ۳۱ نفر از آنان منتشر شد، اما این خبر ازسوی نیروی انتظامی تکذیب شده است.

هم اکنون دستگیری کسانی که متهم به زورگیری و اوباش‌گری هستند در شهرهای مختلف ایران ادامه دارد. دو هفته پیش خبرگزاری فارس خبر از دستگیری ۱۶نفر در فردیس کرج داده بود.

احمدرضا رادان فرمانده نیروی انتظامی تهران گفته است: "برخورد پلیس با بدپوششی نرم و با اراذل و اوباش با خشونت شدید است."

برخورد پلیس ایران با مردم کسانی که متهم به زورگیری بوده اند با انتقادات بسیاری همراه بوده است. در این راستا تعدادی از وکلا و حقوقدانان، در نامه‌ای که به کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، خواهان پیگیری این کمیسیون در مورد برخوردهای صورت گرفته با مردم در قالب طرح «ارتقای امنیت اجتماعی» شدند.

در همین حال معاون دادستان تهران به خبرگزاری ایسنا گفته بود که مردم می توانند از ظابطان نیروی انتظامی به دلیل خشونت فیزیکی یا ضرب و شتم شکایت کنند.

نظرهای خوانندگان

به هیچ روشی غیر از این نمی شود از عمق نگاه مرد سالارانه و زن ستیزانه در دادگستری رسمی یک کشور خبر داد. معنای سمبولیک این کار این است که لباس زن لباس تحقیر است. چرا لباس زن نشانه شرمندگی و خواری است؟ در چه جامعه ای چنین معنایی پدید می آید؟ تنها کسانی که به زن نگاه تحقیر امیز و پَست دارند می توانند دست به این کارها بزنند. با این وصف باید گفت جنبش زنان حقیقتاً در دشمنی اش با این نظام حقوقی و قضایی محق است. توهین به زن به مثابه یک انسان بالاتر بالاتر از این مگر می شود که لباس او را لباس خواری نشان دهند.

-- حسن رضایی ، Feb 16, 2008 در ساعت 05:44 PM

این کار مال وقتی بود که مردها در ایران به این روز سیاه نیافتاده بودند . حقن در این 30 سال زنهای ایران بیشتر ژن مردانگی داشته اند تا زنان

-- پیروز ، Feb 17, 2008 در ساعت 05:44 PM

شرم بر این حکومت زن ستیز.

-- بدون نام ، Feb 17, 2008 در ساعت 05:44 PM

من فکر نمی کنم این کار از روی زن ستیزی بوده باشد.بلکه بیشتر توهین به هویت جنسی فرد و خدشه دار کردن آن است.همه ی ما می دانیم زنان و مردان دگر جنس گرا هیچ علاقه ی ندارند به اینکه ادای جنس مقابل را در آوردن و از این موضوع احساس ناخوشایندی دارند اما همجنس گرا ها(چه آن را بیماری بدنایم چه نه) چنین نیستند و این کار شنیع توهین به هویت جنسی آن فرد بوده است و در واقع به بنیان شخصیت او توهین کردند!خاک بر سرشان که دم از اخلاق می زنند و فقط به شخصیت و فراتر از آن هویت جنسی دیگران تجاوز و توهین می کنند.آیا این فرد اصلاح خواهد شد ؟؟خیر به حتم انتقام خواهد گرفت و یا آسیب روانی خواهد خورد!آیا ما به او حق نمی دهیم انتقام بگیرد؟

-- پیروز ، Feb 17, 2008 در ساعت 05:44 PM

حماقت مسلم!
خود آقایان ارازل و اوباش محسوب می شوند که ارازل و اوباش را در پیشی گرفتن از یکدیگر و تازیدن بر مردم ملعبه دست خود قرار می دهند و فرهنگ اوباشی و بی نزاکتی را می پراکنند . و سپس این گونه حماقت مسلم!
زهی خیال باطل که این سیستم بماند!

-- حکیم‎زاده ، Feb 18, 2008 در ساعت 05:44 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)