تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

سفر حاکم دبی به ایران

شیخ‌محمد بن‌راشد آل‌مکتوم، نخست‌وزیر امارات متحده عربی هفته آینده برای مذاکره درخصوص برنامه هسته‌ای ایران به تهران سفر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک مقام اماراتی که نخواست نامش فاش شود گفت که شیخ‌محمد بن راشد آل‌مکتوم حاکم دبی و معاون رئیس امارات متحده عربی، بعد از دیدار با مقام‌های ایرانی به منظور مذاکره با بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، در خصوص بحران ریاست‌جمهوری لبنان به این کشور سفر خواهد کرد.

امارات متحده عربی یکی از شرکای تجاری مهم ایران است و علی‌رغم وجود اختلاف بر سر مالکیت جزایر سه‌گانه بین این دوکشور، "دبی" قطب مهم تجاری برای سرمایه‌گذاران ایرانی به‌شمار می‌رود.

منابع دیپلماتیک امارات عقیده دارند که شیخ‌محمد در تهران با مقامات ایران در خصوص پرونده هسته‌ای این کشور بحث و گفت وگو خواهد کرد. این مذاکرات همچنین روابط ایران و امارات از جمله اختلاف بر سر جزایر ایرانی تنب بزرگ، تنب کوچک، و ابوموسی را شامل خواهد شد.

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور ایران، اولین رئیس‌جمهور این کشور است که به امارات سفر کرده است و شیخ‌محمد بن‌راشد آل‌مکتوم برجسته‌ترین مقام امارات است که پس از انقلاب اسلامی 1357 به تهران سفر می‌کند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)