تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

جشن یهودیان ایران در مقبره دانیال نبی

اعضاي جامعه كوچك يهوديان در ايران، روز پنجشنبه در مقبره دانيال‌نبي، در جنوب غرب اين كشور گردهم آمدند تا ريشه‌هاي پارسي خود را جشن بگيرند و يك جامعه در حال كوچك‌شدن را زنده نگه دارند.

بيش از 200 يهودي ايراني از شهرهاي گوشه و كنار ايران در سفري طول و دراز خود را براي شركت در مراسمي كه از سوي يك گروه محلي از جوانان يهودي در حمايت از جامعه يهوديان ترتيب يافته بود به شوش رسانده بودند.

به گزارش آسوشيتدپرس از شوش، "بهادر ميكائيل" 26 ساله از سازمان "ياران" كه پنج سال است این سفرها را ترتیب می‌دهد، گفت:"اين گردهمايي به ترويج اتحاد محبت و دوستي بين يهوديان ايران كمك مي‌كند."

جامعه 25 هزار نفري يهوديان ايران كه بزرگ‌ترين جامعه يهوديان خاورميانه در خارج از اسرائيل است با هيچ محدوديتي به منظور انجام فرايض مذهبي خود روبرو نيست، اما زنان آن‌ها بايد مقررات مربوط به پوشش اسلامي را رعايت كنند. با اين حال جمعيت يهوديان ايران به واسطه مهاجرتشان به خارج از این کشور در حال كوچك شدن است.

قبل از انقلاب اسلامي حدود 100 هزار يهودي در ايران زندگي مي‌كردند. تنها در ماه دسامبر، حدود 40 يهودي مخفيانه به اسرائيل مهاجرت كردند. رهبران يهوديان ايران منكر آن هستند كه اين اقدام يك مهاجرت سازمان يافته بوده است.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)