تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

فرانسه: البرادعی باید از ایران توضیحات بیشتری بخواهد

برنارد كوشنر، وزيرامورخارجه فرانسه به محمدالبرادعي مديركل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي يادآوري كرد كه پنج عضو دايم شوراي امنيت و آلمان خواستار آن هستند كه ايران به مجموعه درخواست‌هاي جامعه بين‌الملل پاسخ دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه،كوشنر اعلام كرد كشورش از تلاش‌هاي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي حمايت مي‌كند تا پاسخ كاملی از ايران براي تمامي فعاليت‌هاي هسته‌اي اين كشور در گذشته و حال دريافت شود.

وي گفت‌كه فرانسه مايل است كه از طريق مذاكره راه‌حلي براي اين مسئله پيدا شود و همچنين از عدم دريافت پاسخ از سوي ايران در قبال پيشنهادهاي شش كشور ياد شده ابراز تاسف كرد.

بنابر بيانيه منتشر شده از سوي وزارت امور خارجه فرانسه، كوشنر و البرادعي در خصوص مسايل مختلف در اين زمينه از جمله تصويب قطعنامه سوم عليه ايران در شوراي امنيت سازمان ملل به گفت وگو پرداختند. در اين بيانيه آمده است، كوشنر و البرادعي همچنين پيرامون توسعه فعاليت‌هاي هسته‌اي صلح‌آميز به گفتگو پرداختند.

در چارچوب درخواست فزاينده جهاني براي دستيابي به انرژي هسته‌اي در جهان، فرانسه و سازمان بين‌المللي انرژي اتمي آماده‌اند به منظور تامين شرايط ايمني مناسب و باهدف منع گسترش سلاح هسته‌اي همكاري نزديكي با يكديگر داشته باشند. البرادعي پيش از اين در كاخ اليزه با ساركوزي رييس‌جمهوري فرانسه ديدار كرد. ساركوزي در اين ديدار از البرادعي خواست به تلاش‌هايش در خصوص تحقيق درباره ايران با عزم و اراده ادامه دهد.

نظرهای خوانندگان

فرانسه قبل از اینکه فروخته شود کشور تقریبا آزادی بود و حداقل تصمیمات این کشور توسط کشور دیگری دیکته نمیشد و بخاطر یک کشور دیگر روابط خود را با ایران تیره نمیکرد.
امیدواریم دولتمردان این کشور خود را ارزان نفروخته باشند.

-- بدون نام ، Feb 16, 2008 در ساعت 04:53 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)