تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

رئیس قوه قضائیه: کثرت پرونده‌های قضایی نشانه مرض اجتماعی است

رئیس قوه قضائیه ایران از ورود سالانه هشت میلیون پرونده به دستگاه قضایی خبر داد و آن را نا‌متعارف خواند.

محمود هاشمی شاهرودی که به صورت ویدئوکنفرانس با قضات و مسئولان قضایی استان فارس دیدار می‌کرد از کثرث ورود پرونده‌ها به دستگاه قضایی انتقاد کرد و گفت: ورود ۷ میلیون پرونده در سال به دستگاه قضایی، فی نفسه یک آسیب بزرگ اجتماعی است که در دیگر کشورها به چشم نمی‌خورد. وی وجود کشمکش‌ها و دعوا و مخامصه بیش از حد متعارف را نوعی بیماری و مرض اجتماعی دانست.

این مقام قضایی در حالی از افزایش بی‌رویه جرایم در کشور انتقاد کرده که چندی پیش حسن حمیدیان مدیر کل هماهنگی امور استان‌ها و سازمانهای قوه قضائیه در گفتگو با مهر از زندانی بودن ۱۲ هزار نفر به اتهام نپرداختن مهریه و نفقه خبر داده بود.

رئیس قوه قضائیه در حالی به "آسیب بزرگ اجتماعی"در ایران اشاره می‌کند که مقام‌های دولتی در ایران از طرح امنیت اجتماعی دفاع می‌کنند و آن را باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌دانند.

محمدعباس پورعضو کمیسیون اجتماعی مجلس به سایت خبری حیات گفته است: اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی موجب شد که آسیب های اجتماعی جامعه ۱۵ تا ۳۵ درصد کاهش یابد.

در همین حال موسی‌الرضا ثروتی یک عضو دیگر کمیسیون اجتماعی مجلس به خبرگزاری فارس گفت: آمار دقیقی از جوانان مبتلا به آسیب‌های اجتماعی وجود ندارد و اغلب آمار‌های موجود نیز بر حسب حدس و گمان است.

رئیس قوه قضائیه با اشاره اختلالات امنیت روانی و اجتماعی گفته است: این‌که هر کالایی وارد می‌شود، هر چکی صادر می‌شود، هر ساختمانی که ساخته می‌شود، هر سندی که انتقال داده می‌شود، به دنبال خود یک کشمکش و دعوا به همراه دارد، امنیت اجتماعی و روانی جامعه را مختل کرده و در خطر قرار داده است.

چندی پیش پخش یک سریال اجتماعی از سیمای ایران با موضوع "رحم اجاره‌ای"جنجال‌های بسیاری را پدید آورد و باعث احضار رئیس صداوسیما به مجلس شد. پس از آن سریال ساعت شنی به بهانه آنچه "پخش ویژه برنامه‌های دهه فجر"خوانده می‌شد، کوتاه شد و به پایان رسید.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)