تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

برگزاری تشییع جنازه مغنیه

تشییع جنازه عماد مُغنیه، از فرماندهان ارشد حزب‌الله، روز پنج شنبه با حضور وزیر خارجه ایران در جنوب بیروت برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) "صدها هزار نفر" از هواداران حزب‌الله در این مراسم شرکت کردند. منابع غربی شمار این افراد را "هزاران تن" ذکر کرده‌اند.

به گزارش روزنامه‌های ایران، آیت‌الله خامنه‌ای و محمود احمدی‌نژاد طی نامه‌ای در این ارتباط به سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان تسلیت گفتند.

حسن نصرالله خود از طریق یک کنفرانس ویدئویی در مراسم تشیع جنازه سخنرانی کرد و پیام رئیس جمهور ایران نیز توسط منوچهر متکی، وزیر خارجه ایران در این مراسم قرائت شد.

عماد مغنیه معروف به حاج رضوان بیست‌وسوم بهمن در انفجار خودرویی بمب‌گذاری‌شده در دمشق به قتل رسید.

به گزارش ایسنا، فردا و پس از نماز جمعه تهران تظاهراتی توسط نمازگزاران برای محکومیت کشته شدن عماد مغنیه برگزار می‌شود.

نظر روزنامه عربستانی

روزنامه عکاظ چاپ عربستان سعودی با انتشار گزارشی در خصوص ترور عماد مغنیه فرمانده نظامی حزب‌الله لبنان نوشت، این فرمانده نظامی معروف به "روباه حزب‌الله"، متهم به قتل ۴۷۷ نفر در هفت عملیات تروریستی بوده است.
روزنامه عُکاظ افزوده است، مغنیه به دلیل دقت نظر در انجام عملیات و ناپدید شدن از دیدگان بعد از انجام عملیات، از برجسته‌ترین فرماندهان نظامی حزب‌الله بود.



اصل خبر را در اینجا بخوانید

آمریکا برای دستگیری فرمانده ارشد نظامی حزب‌الله ۲۵ میلیون دلار پاداش تعیین کرده بود. به اعتقاد آمریکا "مغنیه" بعد از حوادث ۱۱ سپتامبر و سقوط طالبان در افغانستان درانتقال سران سازمان تروریستی "القاعده"به نقاط دیگری دست داشته است.
به نوشته عکاظ، این فرمانده نظامی به دلیل دخالت در عملیات تروریستی از سوی ۴۲ کشور تحت تعقیب بوده است

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)