تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

فیلتر رسمی پنج پایگاه اطلاع‌رسانی در ایران

دادستان عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد، پنج پایگاه اینترنتی را که در خصوص تحولات سیاسی اخیر فعالیت می‌کردند به اتهام "تشویش اذهان عمومی" فیلتر کرده است.

به گزارش ایرنا، سعید مرتضوی دادستان عمومی و انقلاب تهران، دستور فیلتر شدن این پایگاه‌های اینترنتی را صادر و اعلام کرد، آن‌ها در حال "مسموم کردن فضای انتخاباتی" بودند.

در این گزارش نام این پایگاه‌های اینترنتی اعلام نشده است، ولی واحد مرکزی خبر، نام یکی از این پایگاه‌های اینترنتی فیلتر شده را "نوسازی" اعلام کرد. "علی‌رضا ملکیان"، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد نیز اتهام این پایگاه اطلاع رسانی را "اهانت به مقام‌های روحانی" اعلام کرده است.

در واکنش به توقیف پایگاه خبری "نوسازی" که گفته می‌شود متعلق به مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری است، "علی‌اکبر جوانفکر" و "مهدی کلهر"، مشاوران رسانه‌ای و مطبوعاتی رئیس‌جمهوری امروز با انتشار نامه‌ای خطاب به وزیر ارشاد نوشته‌اند:"به جز دو پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری و سخنگوی دولت، هیچ سایت دیگری منسوب به دولت نیست و هرگونه نسبتی مبنی بر ارتباط مستقیم یا غیرمستقیم میان دولت با سایت‌های خبری، نادرست و بی‌اساس است و به عنوان یک اتهام دروغین باید مورد پیگرد قضایی قرار گیرد."

به رغم این‌که مقامات ایرانی پیش از این نیز برخی از پایگاه‌های خبری اینترنتی را فیلتر می‌کردند، ولی این برای نخستین بار است که مقام‌های قضایی پنج پایگاه اینترنتی را به‌طور همزمان فیلتر می‌کنند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)