تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

جمعه؛ آغاز دور چهارم مذاکرات ایران و آمریکا در عراق

خبرگزاری فارس به نقل از منابع آگاه خبر داد، مذاکرات سه‌جانبه ایران، آمریکا و عراق روز جمعه در بغداد برگزار می‌شود.

دور چهارم مذاكرات تهران – واشنگتن که در ادامه دور سوم و در سطح كارشناسان است، به احتمال زياد در دفتر نخست‌وزيري برگزار خواهد شد. هدف از اين مذاكرات بررسي راه‌هاي مشاركت در كاهش روند خشونت در عراق اعلام شده است. تاكنون سه دور نشست سه‌جانبه ميان ايران، عراق و آمريكا در بغداد برگزار شده كه دو دور اين نشست در سطح سفيران و يك دور آن در سطح كارشناسي انجام گرفته است.

این منبع آگاه همچنین در مورد سفر آتی محمود احمدی‌نژاد به عراق گفت:"بغداد زمان مشخصي را براي اين ديدار پيشنهاد كرده بود، اما ایران تاريخ يازدهم اسفند (اول مارس) را تائيد كرده است." گفته می‌شود سفر به شهر‌های مذهبی نجف و كربلا از ديگر برنامه‌هاي سفر رييس‌جمهوري اسلامي به عراق است.

هوشيار زيباري وزير امورخارجه عراق روز گذشته اعلام كرده بود، آمريكا و ايران در چند روز آينده در بغداد درباره اوضاع این کشور گفت وگو خواهند كرد.

پيش از اين "رايان كراكر" سفير آمريكا در عراق 28 ژوئيه سال گذشته با "حسن كاظمي" قمي سفير ايران در بغداد ديدار كرده بودند. ششم سپتامبرگذشته نيز كارشناسان دو طرف ديدار و گفت وگو كرده بودند. آمريكا روابط ديپلماتيک خود را با تهران پس از انقلاب اسلامي در سال 1979 قطع كرده است و ايران را به ارسال سلاح به عراق و تامين مالي گروه‌هاي شيعي در عراق متهم مي‌کند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)