تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

کروبی: اهانت به بيت آیت‌الله خمینی را تحمل نمي‌كنيم

مهدي‌كروبي از روحانيان ميانه‌رو اصلاح‌طلب و رئيس سابق مجلس ايران، در واکنش به توهین برخی جریان‌های سیاسی برضد خانواده آيت‌الله خميني، گفت:"اهانت و هتاكي به بيت امام را اصلا تحمل نمي‌كنيم و اگر اين بي‌حرمتي بار ديگر تكرار شود، فرزندان انقلاب و ياران امام جوابي به اهانت‌كنندگان خواهند داد كه هم خود آن‌ها پشيمان شوند و هم كساني كه پشت پرده اينان را مي‌گردانند."

يك روزنامه چاپ ايران هفته گذشته نوشت، شوراي نگهبان "علي اشراقي" نوه آیت الله خميني را كه مهندس راه و ساختمان است ردصلاحيت و وي را از شركت در انتخابات 24 اسفند مجلس منع كرد.

برخي محافظه‌كاران از "حسن خميني" نوه ديگر آقای خميني نيز به سبب به زير سئوال بردن روند تاييد صلاحيت نامزدها انتقاد كرده‌اند.

انتخابات مجلس كه اكنون حاميان محمود احمدي نژاد رئيس‌جمهور ايران كنترل آن را در دست دارند، محكي براي محبوبيت وي است كه با وعده تقسيم عادلانه‌تر ثروت نفت به قدرت رسيد ولي نتوانست تورم را مهار كند.

براساس قوانین انتخاباتی ایران، نامزدها بايد در روندی مشخص از فیلترهای هیات‌ اجرایی و نظارت عبور کنند. اصلاح‌طلب‌طلبان مي‌گويند، تعداد زيادي از آن‌ها از جمله 30 نماينده مجلس و سه نفر از وزراي پيشين از شركت در انتخابات ماه آينده مجلس منع شده‌اند.

نظرهای خوانندگان

Please somebody remind Karoobi of Hasan Khomeini's trip to Washinton 3 years ago when he was shamelessly criticizing his grandfather. The final judgement is with God alone & not with Karoobi or with any other group or person. Va Salaam

-- Amir ، Feb 12, 2008 در ساعت 03:43 PM

این حرف آقای کروبی مرا به یاد گروهبانی انداخت که در زمان خدمت سربازی، ما را در گرمای 40 درجه پادگان فرح آباد به خط کرد و گفت: "من اهانت به خاندان جلیل سلطنت را تحمل نمی کنیم." آخر من نمی فهمم "بیت" یعنی چه؟ و چه معنایی در قاموس سیاسی دارد؟!

-- Mirza ، Feb 12, 2008 در ساعت 03:43 PM

ردصلاحیت ها در این حد وسیع و گسترده اهانت به تمام مردم دلاور ایران و در واقع پایان "جمهوری اسلامی" و آغاز دوره "خلافت اسلامی" و یا همان "حکومت اسلامی" است که یک فاجعه ملی است آنوقت آقای کروبی از توهین به "بیت امام" حرف میزند. جالب است که توهین آشکار و به این عظمت به حق حاکمیت مردم برای آقای کروبی مهم نبوده ولی رد صلاحیت یک شخص معمولی چون نوه آیت الله خمینی بوده این همه بزرگ جلوه کرده است . اپوزیسیون مملکت ما که این باشد وضع مملکت هم همین میشود که میبینیم.

-- Amir ، Feb 13, 2008 در ساعت 03:43 PM

در پاسخ دوستي كه به زبان انگليسي پيام داده بايد بگويم. اينكه نوه از پدربزرگ انتقاد كند شرم آور نيست بنا نيست تا هزار سال هيچ انتقادي از خودمان هم نداشته باشيم احترام به افراد با قداست دادن بيجا يكي نيست امام بسيار بزرگ بود ولي نه معصوم و نه پيغمبر حتما به ايشان انتقاداتي هم وارد است. من قضاوتم را آيه نميدانم ولي نشانه هاي شفافي از بي مروتي و سياست بازي در اين رد صلاحيتها ديده مي شود.

-- مهرداد مديريان ، Feb 13, 2008 در ساعت 03:43 PM

دیگر در ایران نمیتوان به هیچ چیز باور داشت !. انقلاب و هر خاندانی مربوط به ان مدتهاست که توسط »» شعار دهنده ها «« نابود شده اند و »» ظاهرأ «« بجا مانده اند !!.

-- داوید ، Feb 13, 2008 در ساعت 03:43 PM

با سلام، به نظر مي آيد كه فرمايش آقاي كروبي كاملا" درست است و هيچكس حتي فرماندهان نظامي حق بي احترامي به بيت رهبري كه از آزادي دفاع مي كند را ندارد. و در قانون نظاميان فعاليت سياسي و اقتصادي مكروه مي باشد.

-- سيد شهاب الدين ، Feb 13, 2008 در ساعت 03:43 PM

that was hossein khomini not hassan!!

-- nima ، Feb 13, 2008 در ساعت 03:43 PM

آقاي كروبي، حقيقت تلخ است و با هياهيو نمي‌توان جلو آن را گرفت. نه تنها فرزندان و نوادگان خميني بلكه تمام آخوندها سروته يك كرباسند و همه دارند ملت را مي‌چاپند. اين كه به همه مردم ايران اهانت مي‌شود و با رد صلاحيت به آنها توهين و افترا مي‌شود، ككتان نمي‌گزد اما بيت امام چرا؟ امام همان كسي كه نتيجه ايده‌هايش توسري خوردن ماها شده است و تو هم كمتر از ديگران ملت را نمي‌چاپي و اين هياهو براي آنست كه دامنگير تو نشود.

-- خوش باور ، Feb 14, 2008 در ساعت 03:43 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)