تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

کاهش روابط تجاری آلمان با ایران

روزنامه فايننشال‌تايمز نوشت، آمارهای جديد منتشره نشان می‌دهد برلين در سال ميلادي جدید، ضمانت‌هاي اعتباری و صادراتي كمتري در مقايسه با سال گذشته، براي تجارت با ايران در اختيار بازرگانان آلماني قرار داده است.

در همین‌حال از سال 2005 تا به امروز نیز از ميزان صادرات آلمان به ايران كاسته شده است. براساس آمار سال گذشته، برلين ضمانت‌هاي اعتباری صادراتي بالغ بر بيش از 503 ميليون يورو براي تجارت با ايران صادر كرده بود كه حداقل 50 درصد از رقم مشابه سال 2006 كمتر بود.

ارزش كلي ضمانت‌هايي كه برلين در سال 2007 براي تجارت با ايران صادر كرد تنها يك پنجم ارزش آن‌ها در سال 2004 بود. از سال 2005 تا به امروز هم ميزان كلي ضمانت‌هاي اعتبارات صادراتي آلمان براي تجارت با ايران از پنج ميليارد و 800ميليون يورو به پنج ميليارد و 200 ميليون يورو رسيده است.

در ماه‌هاي بين ژانويه و نوامبر سال 2007، صادرات آلمان به ايران در مجموع به سه ميليارد و 200 ميليون يورو می‌رسيد كه در مقايسه با مدت مشابه در سال 2005، يك ميليارد و 100 ميليون يورو كاهش یافته است.

به گزارش فايننشال تايمز، ايران درسال 2006 در فهرست كشورهاي عمده وارد كننده كالاهاي آلماني جایگاه چهلم را به خود اختصاص داده بود و در فهرست وارد كنندگان كالا به آلمان هم، رتبه هفتاد و پنجم را در دست داشت.

آلمان در سه دهه گذشته بزرگترين صادر كننده كالا به ايران بوده است.

نظرهای خوانندگان

متن این خبر یک مقدار که نه خیلی اشکال دارد! یکبار دیگر آنرا بخوان.

-- قاسم ، Feb 13, 2008 در ساعت 03:17 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)