تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

خاویر کلمنته، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران شد

خاوير‌كلمنته مربي اسپانيايي، به طور رسمی سمت مربي‌گري تيم ملي فوتبال ايران را پذيرفته است و ماه آينده كار خود را شروع خواهد كرد.

علي‌كفاشيان، رئيس فدراسيون فوتبال ايران شب گدشته به تلويزيون دولتي اين كشور گفت:"كلمنته به محض اين‌كه بخشي از حقوقش به حساب بانكي‌اش در اسپانيا واريز شود به تهران خواهد آمد."

خبرگزاري ايسنا هم گزارش داد كه كلمنته قبل از دومين مسابقه ايران در چارچوب ديدارهاي مقدماتي جام‌جهاني در مقابل كويت به تهران خواهد آمد.

كفاشيان با اشاره به اين‌كه كلمنته ترجيح مي‌داد در اسپانيا بماند و فقط براي آماده كردن تيم ملي فوتبال ايران جهت بازي‌ها به تهران بيايد گفت:"بر اساس قرارداد امضا شده، كلمنته بايد بخش اعظم زمان خود را در ايران سپري كند."

پیش از این گفته مي‌شد يكي از اصلي‌ترين موانع در توافق بين كلمنته و فدراسيون فوتبال ايران تقاضاي اين مربي اسپانيايي براي اقامت نداشتن هميشگي در ايران بود و او ترجيح مي‌داد تا هر زماني كه لازم بود به ايران بيايد. اين درخواست كلمنته با واكنش منفي ايران روبرو شد و مطبوعات داخلي نوشتند كه تيم ملي فوتبال ايران در راه رسيدن به جام جهاني نمي‌تواند بر روي يك اسپانيايي پروازي حساب كند.

كفاشيان گفت:"قرارداد با كلمنته بدون توجه به اين‌كه آيا ايران به جام‌جهاني خواهد رسيد يا خير، سه سال خواهد بود. براساس گزارش‌هاي تائيد نشده كلمنته براي كل اين قرارداد سه ساله، مبلغ دو ميليون يورو دريافت خواهد كرد.

فدراسيون فوتبال ايران پيشتر با صدور ضرب‌الاجلي اعلام كرده بود كلمنته تا روز دوشنبه فرصت دارد تا پيشنهاد مربي‌گيري تيم ملي فوتبال ايران را بپذيرد.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)