تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

"اصلاح طلبان بازمی گردند"

برخی گزارشها از تهران حاکی از احتمال تایید صلاحیت شماری از نامزدهای رد صلاحیت شده اصلاح طلب است.

معاون وزیر و رئیس شورای اطلاع رسانی وزارت کشور روزیکشنبه اعلام کرده بود که تعداد نامزدهای تایید صلاحیت شده در روزهای آینده افزایش خواهد یافت.

یکی از اعضای ستاد خبری ائتلاف اصلاح طلبان با تایید این موضوع به زمانه گفت: برخی شنیده ها حاکی است که کواکبیان، اصغر زاده، تابش و برخی نامزدهای دیگر تایید صلاحیت شده اند.

در عین حال، ستاد می گوید که در شرایط فعلی و در همه حوزه های انتخاباتی امکان ارائه لیست اصلاح طلبان وجود ندارد زیرا در برخی از حوزه ها مانند کردستان یا سیستان و بلوچستان صد در صد نامزدهای اصلاح طلب رد صلاحیت شده اند.

عضو ستاد خبری ائتلاف اصلاح طلبان با اظهار امیدواری از امکان تهیه یک لیست از نامزدهای تایید صلاحیت شده اصلاح طلب در تهران می گوید: ممکن است درصورت تایید صلاحیت نامزدهای مورد نظر بتوان به لیستی نزدیک به سی نفر برای ائتلاف اصلاح طلبان دست یافت.

گفته می شود رایزنی های سران اصلاح طلبان و هاشمی رفسنجانی در تغییر وضعیت بی تاثیر نبوده است و اصلاح طلبان معتقدند که اگر شرایط به گونه ای پیش برود که امکان رقابت انتخاباتی وجود داشته باشد، رای مردم را به دست خواهند آورد.

در همین حال امیر محبیان از جبهه متحد اصولگرایان به زمانه گفت: بخش عمده ای از کسانی که رد صلاحیت شده اند به دلیل عدم ارائه مدرک تحصیلی بوده است چون مجلس شرط نامزدی در انتخابات مجلس را دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد دانسته است و به علاوه با بررسی هایی که صورت گرفته مشکلات افراد حل شده است و احتمالا تعدادی از افراد تایید صلاحیت خواهند شد.

اما علی مزروعی عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت می گوید نسبت به این امر خوش بین نیست. وی در گفتگو با زمانه گفت تمام نمایندگان اصلاح طلب مجلس ششم رد صلاحیت شدند و نگرانی محافظه کاران از این است که کسانی که در آن دوره نماینده مجلس بودند در صورت حضور در انتخابات این دوره رای خواهند آورد.

گفتگوی مریم محمدی را با محبیان، مزروعی و عطریانفر بشنوید

محمد عطریانفر عضو شورای مرکزی کارگزاران سازندگی نیز به زمانه گفت از تحصن نمایندگان مجلس ششم به نوعی تحت عنوان شورش یاد می شود و محافظه کاران از این امر تحت عنوان عدم التزام جدی به نظام سیاسی کشور یاد می کنند.

احمد توکلی، رئیس مرکز پژوهش های مجلس چند روز پیش در نامه ای به شورای نگهبان خواستار رسیدگی به وضعیت رد صلاحیت شدگان شد ولی بعدا تصریح کرد که این تقاضا شامل حال نمایندگان متحصن مجلس ششم نمی شود.

در اواخر دوران مجلس ششم، جمع کثیری از نمایندگان رد صلاحیت شده اصلاح طلب دست به تحصنی اعتراضی زدند که با انتقاد شدید محافظه کاران روبرو شدند.

آقای عطریانفر می گوید که اظهارات و مواضع اصول گرایانی چون احمد توکلیان در تصمیمات شورای نگهبان و هیئت های نظارت نیز موثر است.

مصطفی پورمحمدی وزیر کشور ایران روزیکشنبه به خبرنگاران گفته بود که تلاشهایی در هیئت های اجرایی برای تایید صلاحیت کسانی که به گفته وی مواضع سرسختی در مخالفت با دولت داشته اند صورت گرفته است.

نظرهای خوانندگان

در دو کلمه بفرمایید :شهر هرت.چرا؟ نماینده که شرایط ثبت نام را نمیخواند! یقینا لوایح قانونی که باید خوانده و بررسی شود، نیز خوانده نمیشود! از طرفی این اصلاح طلبان هشت سال سر کار بودند،چه گلی بسر این مردم زدنند؟که حالا دوباره ادعا دارند؟ اجازه دهید همان اصولگرایان بر مسند قدرت باشند،شاید آنها بتوانند مردم را از خواب غفلت بیدار کنند! انشاالله.

-- قاسم ، Feb 11, 2008 در ساعت 11:57 PM

aya ma az elam mosibat khasteh nashodieem!?

-- بدون نام ، Feb 11, 2008 در ساعت 11:57 PM

چقدر ناز ميكنن!
زمانه ديروز: اصلاح طلبان نميان
زمانه امروز: اصلاح طلبان ميان
زمانه فردا: اصلاح طلبان ميان ولي نميان!

-- ميم نقطه ، Feb 11, 2008 در ساعت 11:57 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)