تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

اوباما، پیروز سه ایالت دیگر

شنبه، نهم فوریه، روزی بیاد ماندنی برای طرفداران سناتور دمکرات ایالت ایلینویز "باراک اوباما" بود. به گزارش ان پی آر، اوباما در رقابت تنگاتنگ با رقیب قدرتمندش "هیلاری کلینتون"، توانست آرای سه ایالت دیگر را نیز از آن خود کند. وی توانست درایالت‌های واشنگتن، نبراسکا و لوئیزیانا با اختلاف فاحشی کلینتون را شکست دهد.

هرچند سناتور اوباما توانسته در ایالت‌های بیشتری به پیروزی برسد، اما کلینتون آرای ایالت‌های بزرگ‌تر و پرجمعیت‌تر را از آن خود کرده و همین امر پیش‌بینی زود هنگام نتیجه این رقابت را ناممکن می‌کند. انتخابات برای این دو نامزد حزب دمکرات امروز، یکشنبه، در ایالت مین و در ادامه این هفته در ایالت های مریلند، ویرجینیا، و واشنگتن دی‌سی دنبال خواهد شد.

شایان ذکر است هرچند "مایک هاکبی" نامزد حزب جمهوری‌‌خواه برنده رقابت روز شنبه بود، اما "جان مک‌کین" دیگر نامزد جمهوری خواه با اختلاف فاحشی جلودار رقابت است، طوری که گفته می‌شود اگر هاکبی برنده رقابت در تمام ایالت‌های باقی‌مانده هم شود باز قدرت رقابت با مک‌کین را نخواهد داشت. هاکبی دیروز در نطقی که پس از اعلام نتایج در ویرجینا ایراد کرد گفت که به معجزه بیشتر از اعداد و ارقام اعتقاد دارد.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)