تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

چکیده سرمقاله های مطبوعات

"ردصلاحيت تا كجا"
روزنامه اعتماد، سرمقاله امروز خود را به قلم"سراج‌الدين موسوی" به ردصلاحیت‌های انتخاباتی اختصاص داده است.

"موسوی" با تلخ خواندن خبر ردصلاحیت بسیاری از اصلاح‌طلبان به خصوص "علي اشراقي" نوه "آیت‌الله‌خمینی" از سوی هیات‌های اجرایی و نظارت خطاب به آقای "اشراقی" نوشته است، عطاي انتخابات را به لقاي مجريان و ناظران واگذار کند.

سرمقاله‌نویس اعتماد در واکنش به ردصلاحیت "اشراقی" تاکید کرده است:"من از دوستان مي‌پرسم آيا نبايد هيچ يك از ما در برابر اين هتك حرمت بيت امام سخني بگوييم و آيا واقعاً كار به جايي رسيده است كه بايد حرمت اين حريم را تنها اهل حرم نگهباني كنند."

"حق پيروز است!"
"غلام‌حسین الهام" سخن‌گوی دولت نهم، سرمقاله امروز روزنامه ایران را (با موضوع دست‌آورد‌های انقلاب اسلامی) نوشته است.

این روزنامه با دفاع از عمل‌کرد جمهوری اسلامی در سه دهه گذشته می‌نویسد:" نسل‌هاى انقلاب، درهم تنيده‌اند. پايدارتر و پرصلابت‌تر! هم «هسته» را شكافته‌اند، هم «فضا» را تسخير كرده‌اند و در همه احوال به نام خدا و براى خدا."

"الهام" در پایان یادداشت خود با تمجید از "نظام آرمانی جمهوری اسلامی" نتیجه استقرار چنین نظامی را حاصل پیوند سه عنصر "اسلام، امام و مردم" دانسته است.

امنیت استراتژیک
روزنامه کیهان در "یادداشت روز" خود به نقد عمل‌کرد و دست‌آورد‌های 30ساله جمهوری اسلامی پرداخته است.

این روزنامه با مقایسه کوتاهی از موقعیت دو نظام پهلوی و جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف مدیریتی، می‌نویسد، کارنامه جمهوری اسلامی با عرفی‌ترین معیار‌ها هم کارنامه‌ای درخشان است.

کیهان در بخش دیگری از یادداشت خود به بحث امنیت در جمهوری اسلامی پرداخته و نوشته است:"ایران پس از صدها سال قرار داشتن در موقعيت «ناامني استراتژيك» اكنون وارد فاز «امنيت استراتژيك» شده است."

یادداشت‌نویس این روزنامه در پایان "امنیت استراتژیک" ایران را نتیجه انقلاب مردم ایران در سال 1357 دانسته است.

برخورد دوگانه
روزنامه آفتاب‌یزد در سرمقاله امروز خود به برخورد دوگانه مدیران دولت نهم با عمل‌کرد مدیران دولت‌های گذشته پرداخته است.

آفتاب یزد، با انتقاد از موضع‌گیری این مدیران و رسانه‌های وابسته به دولت نهم می‌نویسد:" در چنين شرايطي كه همه خوبي‌ها و موفقيت‌ها به دولت نهم نسبت داده مي‌شود و آنچه كمبود و نارسايي است – از جمله گراني و تورم – حاصل عمل‌كرد دولت‌هاي گذشته خوانده مي‌شود، از برخي روزنامه‌ها – كه وزير ارشاد آنها را به تلاش براي به زيركشيدن دولت نهم متهم مي‌كند – چه توقعي وجود دارد؟"

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)