تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

دفاع سفیر ایران در اسپانیا از قطع دست و پای مجرمین

"داود صالحی"، سفیر ایران در اسپانیا، روز پنجشنبه در یک نشست مطبوعاتی در مادرید از اجرای حکم اعدام و قطع دست و پای بزهکاران در ایران دفاع کرد و این عمل را با عمل جراحی قطع عضوی از بدن برای جلوگیری از سرایت بیماری به بقیه اعضا مقایسه نمود.

به گزارش روزنامه دیلی‌تلگراف، "داوود صالحی" در دفاع از اجرای قوانین سخت اسلامی گفت: "مجازات اعدام برای حفظ سلامت جامعه ضروری است." صالحی تاکید کرد که عالی‌ترین مرجع قضایی در ایران تصمیم گرفته است اجرای احکام اعدام در میادین عمومی را محدود کند تا مانع تبلیغات منفی در جهان برضد ایران شود.

وی گفت: "براساس قوانین ما کسی که دزدی می‌کند باید دستش قطع شود، این مساله در غرب مورد قبول نیست، اما گروههای مدافع حقوق بشر باید آداب و سنن مذهبی و رویدادهای اقتصادی را درنظر بگیرد." این مقام دیپلماتیک معتقد است، برخی از قوانین برای حفظ سلامت جامعه ضرورت دارد و اگر نباشند سلامت جامعه به خطر می‌افتد.

سازمان عفو بین‌الملل، ایران را پس از چین دومین رکورددار اعدام در سطح جهان می‌داند. بیش از ۳۰۰ نفر سال گذشته در ایران محکوم به مرگ شدند که این رقم ۷۰ درصد بیشتر از سال ۲۰۰۶ بود. تاکنون در سال‌جاری ۲۰ مورد اعدام در ملاء عام اجرا شده است و دست‌ها یا پاهای حداقل پنج مجرم نیز تاکنون قطع شده است.

سازمان دیدبان حقوق بشر از بالاترین مقام قوه قضاییه ایران، آیت الله شاهرودی، خواسته است تا حکم اعدام دو خواهر ۲۷ و ۲۸ ساله و یک مرد ۴۹ ساله که محکوم به زنا هستند و قرار است از طریق سنگسار اعدام شوند را لغو کند.

معاون مدیرسازمان دیدبان حقوق بشر در بیانیه ای، اعلام کرده که دولت ایران در نظر دارد شهروندان خود را به‌صورت وحشتناک و وحشیانه اعدام کند و به همین دلیل قضات باید جلوی این روش غیر انسانی را برای همیشه بگیرند.

نظرهای خوانندگان

انسان نمى تواند هم عقب افتاده باشد هم به آن افتخار كند! تازه سفارتش را هم به عهده گرفته باشد!

-- كيوان ، Feb 9, 2008 در ساعت 02:24 PM

احتمالا آقای سفیر اشتباه کردند!
قطع دست و پا برای دزد نیست بلکه برای محارب است محارب هم کسی که بمب گذاری می کند و یا در بین راه جلوی ماشینها را می گیرد و مردم را به رگبار می بندند. در اسلام آمده چنین شخصی باید اعدام شود. قطع دست و پا یک شیوه است که اسلام آنرا به حاکم واگذار کرده. اگر حاکم تشخیص دهد قطع دست و پای فامیل ریگی باعث می شود امثال او بترسند باید اینکار انجام شود.
مسئله دیگر قطع انگشتان دزد است. قطع انگشتان بیشتر از 10 شرط دارد برای مثال کسی که از روی گرسنگی و یا ناچاری دزدی کند نباید دستش قطع شود. حکم قطع چهار انگشت باید در مورد مفسدین اقتصادی اجرا شود.
عربستان کشوری بود که تا چند دهه پیش اکثر این قوانین را اجرا می کرد(البته بدون شرایط 10 گانه) با اینکه از نظر فرهنگی وفرهنگ سازی کاملا پایین بودند آمار جرم در این کشور بسیار پایین بود تا اینکه با فشار سازمانهای حقوق بشر بعضی از این احکام را برداشتند. بطور قطع می گویم که بعد از برداشتند این احکام دزدی مخصوصا در مکه چند صد برابر شد.
قبلا مجرمین مجازات می شدند امروز بخاطر حقوق بشر هم مجرمین مجازات می شوند! و هم مردم بیگناه. مجازات مجرمین زندان است و مجازات بی گناهان نبود امنیت!

-- مصطفی ، Feb 10, 2008 در ساعت 02:24 PM

خیلی متأسفم که شاهد چرندگویی های یک ایرانی در عصر آی تی باشم. از این بدتر، تفاسیری است که برخی هموطنان ارائه می دهند. .

-- ایرانی ، Feb 11, 2008 در ساعت 02:24 PM

آقا اصلان حق با مقامات محترم جمهوري ببخشيد حكومت اسلامي دست و همه جاي دزد را بايد قطع كرد اما در اسلام دزد خوب يا بد كه نداريم اگه راست مي گن چرا تا حالا دست خيلي از كله گنده هايي كه ميلياردي چپاول كردند قطع نشده كه هيچ اون فرد مقامش مرتفعتر هم شده اما كسي هم بايدبه خاطر اظهار نظرش سرش قطع بشه حالا اونايي كه به خاطر يه لقمه نون قطع يد شدند رو كاري ندارم
خداييش اين يك بام و دوهوا رو تو كجاي دنيا مي تونيد پيدا كنيد جز تو ايران!!
خداوند عاقبت ماراختم به خير كُناد
آمين

-- بي نشان ، Feb 12, 2008 در ساعت 02:24 PM

اولأ:محض اطلاع بعضی ها ، عرض شود که یکی از مجازات های سرقت با وقوع شرایط قطع دست و پا و حتی کشتن است .
ثانیأ: از کی تا حالا پشت کردن به اعتقادات و مذهب شده فرهنگ و کلاس و عمل به اونا عقب افتادگی.
ثالثأ: اگه یه نفر چیزی رو ندونه اظهار نظر نکنه مردم فکر نمی کنن طرف لاله!!!

-- omid ، Apr 30, 2008 در ساعت 02:24 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)