تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

کدخدایی: شورای نگهبان در ردصلاحیت‌ها تجدیدنظر می‌کند

سخن‌گوی شورای‌نگهبان قانون اساسی ایران از امکان تجدید نظر در رد صلاحیت تعدادی از نامزدهای انتخاباتی خبر داد..

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، "عباس‌علی کدخدایی" امروز در نشست هفتگی خود به خبرنگاران گفت: "اگر حقوق نامزدها نقض شده باشد ما به طور قطع در ردصلاحیت اولیه آن‌ها تجدید‌نظر خواهیم کرد."

سخن‌گوی شورای نگهبان در عین حال این نکته را تایید کرد که بسیاری از افراد و جریان‌ها از قبیل روحانیون عالی‌رتبه ایران نسبت به آمار بالای ردصلاحیت‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند. این رد صلاحیت‌ها که در برخی موارد وزرای سابق و نیز نوه "آیت الله خمینی" را نیز شامل می‌شود، در عمل باعث شده است بخت ائتلاف اصلاح‌طلبان و میانه‌روها برای پیروزی در انتخابات ضعیف شود. هرچند به گفته وی رد صلاحیت علی اشراقی نوه آیت الله خمینی صرفا به خاطر عدم ارائه مدارک تحصیلی لازم از سوی ایشان بوده است.

بنا به گفته کدخدایی تاكنون حدود سه هزار شكايت به شوراي نگهبات رسيده است. هیات‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات، صلاحیت عده کثیری از نامزدهای انتخابات مجلس در ۲۴ اسفند را که تعداد زیادی از اصلاح‌طلبان در بین آن‌ها حضور دارند، رد کرده‌اند.

محمد خاتمی رییس‌جمهور سابق ایران که رهبری جناح اصلاح‌طلب را بر عهده دارد از فرایند انتخابات و رد‌صلاحیت‌های گسترده با عنوان "فاجعه" نام برده است. "خاتمی" گفته است که برخی قدرت‌مندان رای مردم را از پیش تعیین می‌کنند. وی هشدار داده است که چنین روندی می‌تواند خطرات جدی برای نظام جمهوری اسلامی به همراه داشته باشد.

نظرهای خوانندگان

اینقدر آش شور شده که آشپز هم باید فکری برای آبروی نداشته خودش بکند

-- مهتاب ، Feb 9, 2008 در ساعت 02:00 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)