تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

توکلی خطاب به شورای نگهبان: حکومت ظلم پایدار نمی‌ماند

احمد توکلی، نماینده محافظه‌کار مجلس هفتم، در نامه سرگشاده‌ای خطاب به اعضای شورای نگهبان با ابراز نگرانی از عواقب ردصلاحیت گسترده از سوی هیات‌های اجرایی و نظارت گفت: "حکومت "کفر" شاید پایدار بماند، اما حکومت "ظلم وجور" هرگز پایدار نخواهند ماند."

هفته گذشته هیات‌ نظارت بر انتخابات صلاحیت حدود دو هزار نامزد اصلاح‌طلب و مستقل را رد کرد. نامزدهایی كه صلاحیت آن‌ها رد شده است اعلام كرده‌اند که صلاحیت آن‌ها به سبب وابستگی‌های حزبی رد‌شده است و از این اقدام غافلگیر شده‌اند زیرا آن‌ها نیز به همان نظامی تعلق دارند كه محافظه‌كاران به آن وابسته‌اند.

احمد توکلی یکی از همان محافظه‌کارانی است که در اعتراض به این ردصلاحیت‌ها، در وب سایتی که گفته می‌شود توسط نزدیکان وی اداره می‌شود, نامه‌ای خطاب به اعضای شورای نگهبان منتشر کرده است.


متن کامل نامه را اینجا بخوانید

توکلی در این نامه با اعلام نگرانی نیروهای وفادار به انقلاب و جمهوری اسلامی از چنین اقدامی، نوشته است: "شكی نیست كه از شورای نگهبان، چیزی جز نگهبانی از مرزهای قانون انتظاری نیست، مرزهایی كه ممكن است در مراحل ابتدایی، رسیدگی به صلاحیت داوطلبان، به دلیل ضعف و ناتوانی و یا طغیان تمایلات قبیله‌ای قومی یا سیاسی شكسته شده باشد. این لطمه باید با دقت و همت جبران شود. این حكم قانون و عقل است."

توکلی براساس شواهد بسیاری که ازآن‌ها نامی نبرده است، "كم تجربگی" برخی مسئولان اجرایی، ثبت‌نام رایانه‌ای "بدون آمادگی كافی" و "اعمال سلایق تنگ‌نظرانه" را موجب در خطر افتادن آبروی بسیاری از افراد دانسته است. اما مسئولان اجرایی انتخابات معتقدند آمار ردصلاحیت‌شدگان در این دوره نسبت به دوره‌های قبل بسیار کمتر است.

توکلی در بخش دیگری از نامه خود خبر از احراز نشدن صلاحیت 58 نامزد انتخاباتی دریک استان به بهانه کمبود وقت خبر داده و نوشته است: "در استانی با یك امضاء، به بهانه كمبود وقت 58 نفر با عدم احراز مواجه [شده‌اند] و یا تنگ‌نظری سبب [شده] حتی برخی نمایندگان فعلی به دلیل مخالفت قانونی با بعضی سیاست‌ها یا عملكردهای دولت محترم رد صلاحیت شوند. حكومت، چنانكه رسول مكرم فرمود، با كفر پایدار می‌ماند ولی با ظلم نه."

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)