تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

انتقاد حسن خمینی از ردصلاحیت اصلاح‌طلبان

حسن خمینی نوه آیت‌آلله‌خمینی از ردصلاحیت برخی نامزدهای انتخاباتی وابسته به احزاب میانه‌رو و اصلاح‌طلب در هیات‌های اجرایی و نظارت، انتقاد كرد.

به گزارش ایسنا، وی در دیدار روز جمعه با مسئولان حزب جبهه مشاركت، با اشاره به رد‌صلاحیت‌های شمار زیادی از نامزدهای انتخابات مجلس گفت: "اين تيغ تنها سر شما را نتراشيده، بسياری از دوستان را در همه گروه‌هاي جامعه مشمول لطف خود قرار داده است كه البته مايه تاسف است."

حسن‌خمینی مسئولیتی رسمی در نظام جمهوری اسلامی ندارد، اما مسئولیت اداره مقبره آیت‌الله خمینی را برعهده دارد كه هر سال جشن‌هایی به مناسبت سالروز تاسیس جمهوری اسلامی در آن‌جا برگزار می‌شود.

وی طي سخناني در ديدار اعضای شورای مركزی جبهه مشاركت در مقبره آیت‌الله خمینی اظهارنظر برخی از مراجع را در خصوص گلايه از ردصلاحيت‌ها حرکت مثبتی دانست و اظهار كرد: اين گام‌ها اميد می دهد كه مشكلات قابل حل است.

صلاحیت علی اشراقی یكی دیگر از نوه‌های آیت‌الله خمینی كه از نزدیكان جناح اصلاح‌طلبان است نیز رد‌شده است، و او دیگر قادر به مشاركت در رقابت های انتخاباتی مجلس ایران در 24 اسفند نخواهد بود.

هیات‌های اجرایی و نظارت در ماه گذشته بیش از دو هزار داوطلب انتخابات مجلس را ردصلاحیت كردند. تمام نامزدهایی كه در این انتخابات ردصلاحیت شده‌اند، می‌توانند به طور مستقیم اعتراض خود را به شورای‌نگهبان قانون اساسی ایران اعلام كنند و این نهاد رای نهایی خود در خصوص شکایت‌های رسیده اوایل ماه اسفند اعلام خواهد كرد.

محمد‌خاتمی رئیس‌جمهور پیشین ایران ردصلاحیت هزاران نامزد اصلاح‌طلب در انتخابات مجلس آینده را یك "فاجعه" توصیف كرده و هشدار داده است كه این اقدام انقلاب اسلامی را به مخاطره می‌اندازد. مقام‌های بلندپایه اصلاح‌طلب، در روزهای اخیر بارها از شورای نگهبان قانون اساسی ایران خواسته‌اند درباره ردصلاحیت این افراد تجدید نظر كند.

نظرهای خوانندگان

خواستم بگم مملكتي كه قيمت روغن ماشين و برنج و تايد ... اينجوري است شما گير داديد به حزب ها كمي به فكر مشكلات مردم باشيد

-- هادي ، Feb 13, 2008 در ساعت 12:00 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)