تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

گزارش مرگ "بوتو" تسلیم مقامات پاکستان شد

ماموران "اسکاتلند‌یارد" می‌گویند،"بی نظیر بوتو" رهبر "حزب مردم" پاکستان بر اثر انفجار بمب کشته شده است نه اصابت گلوله. این خبر را "اسکای نیوز" به نقل از منابع آگاه در این سازمان اطلاعاتی اعلام کرده است.

روز 27 دسامبر سال 2007 در تجمع چند هزارنفری هواداران بوتو در شهر راوالپیندی، انفجاری تروریستی رخ داد که طی آن بوتو دچار جراحات سنگینی شد و در بیمارستان درگذشت. در اثر این انفجار 26 نفر کشته و حدود 90 نفر زخمی شدند.

"اسکاتلند‌یارد" که به درخواست "پرویز مشرف" مامور تحقیق در این پرونده است، امروز نتایج تحقیقات خود را در اختیار دولت پاکستان و خانواده بوتو قرار داد، اما سخنگوي حزب مردم پاكستان با رد ‌گزارش این سازمان درباره‌ علت اصلي مرگ رهبر پيشين اين حزب گفت:"وي بر اثر اصابت گلوله كشته شده است."

روزنامه "تایمز" هم نوشت‌که ماموران این سازمان به این نتیجه رسیده‌اند که علت مرگ بوتو جراحات وارده در اثر انفجار بوده است، نه اصابت گلوله به وی.

خبرگزاری فرانسه نیز با مخابره این خبر، تاکید کرد، تصاویر تلویزیونی نشان می‌دهد که یک فرد ناشناس ابتدا هنگامی که بوتو سرخود را از خودروی ضدگلوله خارج می‌کند، به‌سوی وی تیراندازی می‌کند.

تحلیل‌گران سياسي معتقدند اين گزارش در صورتي كه از سوي دولت پاكستان تاييد شود، عليرغم مناقشه هسته‌اي كه پاكستان در آستانه انتخابات 18 فوريه با آن‌ها روبروست، بحران و مشاجره بين دولت و حزب مردم را بر سر ترور بوتو شدت خواهد بخشيد.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)