تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

"ایران الگوی رعایت حقوق بشر در منطقه است"

رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي ايران می گوید رعايت حقوق بشر و حقوق اقليت‌هاي ديني در ايران الگويي جذاب و عملي براي ساير كشورهاي منطقه است.

به گزارش ايرنا، "مهدی مصطفوي" در نشست رهبران اقليت‌هاي ديني و نمايندگان آن‌ها در مجلس ایران، جمهوري اسلامي را از "نادر كشورهاي جهان" دانست كه پيروان اديان و اقوام مختلف در صلح و آرامش در آن زندگي مي‌كنند.

آقای مصطفوي گفت: "اگر رهبران ديني بتوانند چهره برجسته اديان الهي را آن طوركه شايسته آنهاست به دنيا معرفي كنند حتي آناني كه اعتقادات ديني ندارند متقاعد مي‌شوند به خاطر كرامت انسان بايد به همه اديان الهي احترام بگذارند."

اظهارات آقای مصطفوی همزمان شده است با اینکه دولت بریتانیا و دیدبان حقوق بشر به طور جداگانه نگرانی خود را از سخت‌گیری‌های مذهبی و وضعیت حقوق بشر در ایران اعلام کرده اند.

معاون وزيرخارجه بريتانيا دیروز پنجشنبه گفت از طريق اتحاديه اروپا تهران به حمايت از حق آزادي بيان براساس پيمان‌هاي بين المللي ترغیب شده است. بریتانیا همچنین اعلام کرده است از برخورد با اقليت‌هاي ديني از جمله بهاييان بسيار نگران است.

در ماههای اخیر، گزارشهای متعددی از سوء رفتار با درویشان شیعه مذهب در رسانه های منعکس شده است. رهبران دینی اهل سنت نیز از محدودیتهای بسیاری که برای جامعه سنی های ایران وجود دارد سخن گفته اند.

علاوه بر این، دید‌بان حقوق بشر نیز دیروز با انتشار بیانیه‌ای از قوه قضاییه ایران خواست یکبار برای همیشه به سنگسار خاتمه دهد.

در همین زمینه

نگرانی بریتانیا از سخت‌گیری‌ بر اقلیت‌های مذهبی در ایران
دید‌بان حقوق بشر: یکبار برای همیشه به سنگسار خاتمه دهید

نور علی تابنده: به عمر خود جسارت به حسینیه ندیده ام

مولوی عبدالحمید: ایرانی هستیم، همه ما

اقدامات تازه برای تحت فشار گذاشتن بهائیان در ایران

مهاجرت یهودیان ایران: حق مهاجرت یا ابزار سیاسی؟

مندائیان، گزارشی از اقلیت بودن در ایران

سحابی: در مورد اختلافات مذهبی حاکمیت را مقصر می دانیم

نظرهای خوانندگان

خود گویی و خود خندی. عجب مرد هنرمندی

-- بدون نام ، Feb 8, 2008 در ساعت 06:31 PM

Very funny! I laughed a lot ! Thank you

-- Nassim ، Feb 8, 2008 در ساعت 06:31 PM

آقاي ابراهيم نبوي عزيز،اين آقاي مصطفوي داره پا توي كفش شما مي كنه!

-- كيوان ، Feb 9, 2008 در ساعت 06:31 PM

لابد دلیل ایشان در مورد اینکه ایران از نادر كشورهاي جهان است كه پيروان اديان و اقوام مختلف در صلح و آرامش در آن زندگي مي‌كنند اینست که» هیچیک از پیروان ادیان در ایران مانند مسلمانان مجبور به رعایت قوانین اسلامی مثل» حفظ حجاب «و غیره نمیباشند!.
داوید.

-- داوید ، Feb 9, 2008 در ساعت 06:31 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)