تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

فرمانده سپاه: بسیجیان برای وحدت اصول‌گرایان تلاش کنند

فرمانده سپاه پاسداران، تحقق وحدت استراتژیک در جناح محافظه‌کاران را از "وظایف سنگین بسیجیان" اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار محمد‌علی جعفری صبح امروز در همایش "دانشجو، انتخابات و مشارکت حداکثری" در دانشگاه تربیت معلم تهران گفت: "امروز ما شاهد جریان کاملی به نام اصول‌گرایی هستیم که شکل‌گیری این جریان بعد از 27 سال، انقلاب در انقلاب است."

"جعفری" همچنین تاکید کرده است، بسیجیان یک وظیفه فردی و یک وظیفه تشکیلاتی دارند که باید این دو را از هم تفکیک کنند و به وظیفه خود یعنی تلاش برای وحدت محافظه‌کاران ادامه دهد.

به گزارش وب سایت "امروز" جانشین فرمانده نیروی مقاومت بسیج نیز روز چهارشنبه در همایش ائمه جماعت، فرماندهان حوزه و پایگاه‌های ناحیه مقاومت بسیج شهر ری نیز خطاب به بسیجیان گفته است: "امروز در یك عرصه رقابتی سنگین هستیم و با كوچك‌ترین كوتاه آمدن، چندین سال عقب می‌افتیم، ولی با استقامت و شكیبایی یك شتاب جدی می‌گیریم."

در سال‌های اخیر بسیاری از نیرو‌های سیاسی نسبت به دخالت سپاه پاسداران و نیروی مقاومت بسیج در امور سیاسی معترض هستند و معتقدند سپاه، قانون و دستورات آیت‌الله خمینی را نقض می‌کند، اما فرماندهان سپاه می‌گویند، وظیف حفظ و حراست از دست‌آورد‌های انقلاب اسلامی برعهده آنان است.

آیت‌الله خمینی در پیامی به تاریخ 29 فروردین 1361 خطاب به تمامی نیروهای نظامی ورود آنان به عرصه سیاست را ممنوع اعلام کرد. اما فرمانده سپاه پاسداران می‌گوید، همان‌طور که "آیت‌الله‌خامنه‌ای" گفته است، بسیجی باید در صحنه حضور داشته باشد و از این روند حمایت کند.

نيروهاي نظامي و انتظامي براساس ماده 24 قانون انتخابات رياست‌جمهوري و ماده 16 قانون انتخابات مجلس، حق دخالت در امور انتخابات اعم از امور اجرايي و نظارت را ندارند.

نظرهای خوانندگان

"امروز در یك عرصه رقابتی سنگین هستیم و با كوچك‌ترین كوتاه آمدن، چندین سال عقب می‌افتیم، ولی با استقامت و شكیبایی یك شتاب جدی می‌گیریم." اينها عجب جانورهايي هستند!

-- بدون نام ، Feb 9, 2008 در ساعت 03:40 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)