تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

چکیده سرمقاله های مطبوعات

"... و ما خود را باوركرديم"
روزنامه کیهان در یادداشت روز خود به "دست‌آورد‌های معنوی انقلاب" سال 1357 در ایران پرداخته است.

کیهان می‌نویسد، آیت‌الله‌خمینی "با دميدن روح آگاهي و اعتماد به ملت، نهضت عظيمي را براي احياء هويت ديني و شخصيت ملي مردم" پايه گذاري کرده است.

این روزنامه تمام "پیروز‌های ملت ایران" در مسایل داخلی و بین‌المللی را حاصل معماری دینی آقای‌خمینی دانسته است.

یادداشت‌نویس این روزنامه در پایان تاکید کرده است:"ملت ايران راه خود را پيدا كرده و به پيش مي‌رود."

نسبت مجلس آینده با دولت
روزنامه آفتاب‌یزد در سرمقاله امروز خود با بررسی الگوی رفتار اقتصادی دولت نهم و به نحوه تعامل احتمالی مجلس هشتم با این دولت پرداخته است.

آفتاب یزد می‌نویسد، دولت احمدی‌نژاد چندان اعتباری برای آمار‌ آثار سیاست‌های اقتصادی دولت از سوی مجلس قایل نیست و تنها آمار‌های اقتصادی خود را مرجع معتبری می‌داند. این خصیصه رفتاری در حوزه‌ سیاست‌خارجی نیز دیده می‌شود.

آفتاب‌یزد در پایان سرمقاله خود آورده است، با حذف اصلاح‌طلبان از صحنه انتخابات، محافظه‌کاران باید نسبت خود را با دولت احمدی‌نژاد باز تعریف کنند تا مردم بدانند به چه کسانی رای می‌دهند؛ کسانی که با سیاست‌های دولت همراه هستند یا منتقد آن.

مصرف بی‌رویه گاز
روزنامه دنیای اقتصاد سرمقاله امروز خود را به بحران گاز در ایران اختصاص داده است.

سرمقاله‌نویس این روزنامه، عامل اصلی به وجود آمدن بحران گاز در ایران را "مصرف بی‌رویه مردم" دانسته است. دنیای اقتصاد با نقد الگوی پوشش فردی هریک از ایرانیان و ساختار غیراستاندارد خانه‌های ایرانی، این دو عامل را به عنوان مهمترین عوامل افزایش مصرف انرژی در ایران معرفی کرده است. این روزنامه در پایان پیشنهاداتی برای رفع این نقایص ارایه کرده است.

انتخابات یعنی‌چه؟
روزنامه مردم‌سالاری در سرمقاله امروز خود به وضعیت انتخابات در ایران و درخواست احمدی‌نژاد از آمریکا برای برگزاری انتخاباتی آزاد در آن کشور پرداخته است.

این روزنامه با اشاره به ردصلاحیت گسترده اصلاح‌طلبان و مواضع جدید احمدی‌نژاد درخصوص انتخابات آمریکا می‌نویسد:" آقاي رييس جمهور انتخابات آزاد يعني چه؟"

این روزنامه در پایان با نقد سخنان رییس‌جمهور ایران آورده است:" آقاي رييس‌جمهور از نبودن وجود «گزينه‌هاي متعدد» در آمريکا انتقاد کرده‌اند اما به راستي آيا در ايران گزينه‌ها متعدد است؟

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)