تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

هیلاری و مک‌‌ کین پیروز فعلی سه شنبه بزرگ

"هيلاری کلينتون" و "جان مک‌کين" نامزد‌های دموکرات و جمهوری‌خواه تاکنون برنده "سه‌شنبه" بزرگ آمریکا شده‌اند.

براساس اعلام خبرگزاری‌های جهان از نتایج اولیه انتخابات آمریکا در برخی از ایالت‌های این کشور نشان می‌دهد"هیلاری کلینتون" نامزد دمکرات تاکنون توانسته در ایالت‌های کالیفرنیا، نیویورک، اوکلاهما، تنسی، نیوجرسی و ارکانزاس اکثریت آرا را بدست آورد و از رقیب خود "باراک اوباما" دراین ایالت ها پیشی بگیرد.

رسانه‌های امریکا نیز گزارش کرده‌اند"باراک اوباما" نیز در ایالت‌های جورجیا، ایلینوی، آلاباما، دلور، کانکتیکات، کانزاس، مینه سوتا، داکوتای شمالی، کلرادو و آیداهو بر کلینتون پیش گرفته است.

کلینتون تاکنون توانسته است با کسب آراء 825 نماینده در صدر نامزد‌های دموکرات قرار بگیرد، باراک اوباما نیر رقیب نزدیک وی تاکنون با کسب آراء 732 آراء نمایندگی در مکان دوم رتبه‌بندی دموکرات‌ها ایستاده است.

در میدان انتخاباتی جمهوری‌خواهان نیز "جان مک‏ کین" با به‌دست آوردن آراء 615 نماینده در صدر نامزد‌های جمهوری‌خواهان قرار بگیرد، "میت رومنی" نیز با کسب آراء281 نماینده در پله دوم لیست انتخاباتی جمهوری‌خواهان قرار گرفته است.

هریک از نامزد‌های دموکرات و جمهوری خواه برای پیروزی در روز"سه‌شنبه‌بزرگ" باید به ترتیب آراء 2026 و 1191 نماینده را به دست آورند.

انتخابات مقدماتي و انجمن‌هاي حزبي دو حزب "دمكرات "و "جمهوري‌خواه" آمريكا، ديروز سه شنبه به طور هم زمان در ‪۲۴‬ايالت اين كشور برگزار شد. اين مرحله از انتخابات، كه بخشي از سيستم پيچيده و غيرمتمركز
انتخابات رياست جمهوري آمريكا است، در اين دور به علت حساسيت نتايج آن به "سه‌شنبه " بزرگ معروف شده است.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)