تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

چکیده سرمقاله های مطبوعات

"ضرورت حفظ هويت اصلاح‌طلبی"
روزنامه صدای‌عدالت در سرمقاله امروز خود با وجود ردصلاحیت گسترده اصلاح‌طلبان، بر ضرورت حضور آنان در انتخابات تاکید کرده است.

این روزنامه به قلم حسین مرعشی می‌نویسد:"ما در پاسخ به اين جفاها و براي نشان دادن پايبندي خود به منافع ملي، حفظ نظام، تثبيت حقوق سياسي خويش و براي دفاع از حق مردم ايران در تعيين سرنوشت خويش به رغم همه محدوديت‌ها با عزمي راسخ و اراده‌اي نيرومند در انتخابات شركت و نه اجازه خواهيم داد كه بيگانگان به آرزوي خود رسيده و نه كساني كه با حذف رقباي خويش، قصد جلوس بر كرسي‌هاي مجلس را دارند به هدف خود برسند."

یادداشت نویس صدای عدالت در پایان اظهار عقیده کرده است:"به نظر من اصلاح‌طلبان عليرغم شرايط بسيار ناعادلانه و غيرقابل قبول بايد در انتخابات حاضر شوند تا مردم قدرت انتخابات داشته و سياست‌هاي غيرمفيد براي اداره كشور را اصلاح كنند."

محرومیت تجاری
روزنامه قدس در سرمقاله امروز خود به بحران غزه و آثار اقتصادی شکسته شدن محاصره این منطقه از سوی دولت مصر پرداخته است.

این روزنامه می‌نویسد:"پس از شكسته شدن محاصره اقتصادي غزه به دست مردم اين منطقه، فرصت‌هاي تجاري جديد ميان غزه و مصر ايجاد شده است، زيرا تاكنون وابستگي اقتصادي غزه به اسرائيل موجب شده بود منطقه غزه سالانه به ارزش دو ميليارد و سيصد ميليون دلار واردات از فلسطين داشته باشد."

قدس در پایان سرمقاله امروز خود نتیجه گرفته:"اقدام اسراییل در اعمال تحريم‌هاي اقتصادي، موجب محروم شدن تاجران اسرائيلي شده است."

"خدا تركمنستان را حفظ كند!"
روزنامه آفتاب یزد در سرمقاله امروز خود به بحران قطعی گاز در ایران اشاره کرده و رفتار مقام‌های رسمی این کشور را در این خصوص مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است.

این روزنامه نوشته است، قطع‌شدن گاز ترکمنستان، همانند بحث گرانی‌ها، افزایش قیمت مسکن، تشويق دشمنان به صدور قطعنامه عليه ايران، به زعم مقام‌های دولت نهم، بداخلاقی‌های رقبای سیاسی در داخل برای ضربه زدن به آن‌ها است.

آفتاب یزد با ارایه آمار رسمی از وضعیت تولید و مصرف گاز در ایران، تاکید کرده است که با وجود قطع نشدن گاز از سوی ترکمنستان، این کشور درهرصورت دچار کمبود گاز می‌شد.

آفتاب‌یزد با چنین استدلالی می‌نویسد:"مسئولان دولتي اكنون مي‌توانند خدا را شكر كنند كه كشوري بداخلاق به نام تركمنستان وجود دارد."

افشای سند دولتی
روزنامه کیهان در یادداشت امروز خود به تجزیه و تحلیل سندی پرداخته است که پیش از این وزیر کشور دولت نهم اشاره‌ای کوتاه به آن کرده بود.

مصطفی پورمحمدی چند هفته پیش گفته بود:"ما مثل دولت قبل اسناد و مدارک انتخاباتی نامزد‌ها را پنهان نخواهیم کرد."

روزنامه کیهان گویا با دست‌یابی به این سندِ دولتی، به نقل از نامه وزیر کشور وقت به خاتمی، نوشته است، 98نفر از نمایندگان مجلس ششم دارای سوابق سوء در مراجع قضایی و انتظامی هستند.

کیهان با انتشار این سند دولتی، "ارسال نشدن" سوابق نامزد‌های انتخاباتی مجلس هفتم به مراجع قانونی را در نهایت برعهده خاتمی گذاشته و می‌نویسد:" قصور و يا تقصير جناب آقاي خاتمي در اين قانون شكني كه به نفع گروه‌هاي طرفدار ايشان صورت پذيرفته بود، قابل انكار نيست."

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)