تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

پیش بینی نتایج انتخاباتی سه شنبه بزرگ

شمارش آرا در 24 ایالت آمریکا برای تعیین صدرنشینان نامزدهای ریاست جمهوری دموکرات و جمهوریخواه آغاز شده است.

بنا به پیش بینی سی ان ان، سناتور دموکرات هیلاری کلینتون در ایالت نیویورک پیش خواهد بود و سناتور جمهوریخواه مک کین نیز از رقبای حزبی خود در این ایالت جلوتر است. گفته می شود که سناتور مک کین چندین ایالت دیگر از جمله ایلینوی را نیز برده است.

به گزارش بی بی سی نیوز، سناتور باراک اوباما رقیب انتخاباتی هیلاری کلینتون از حزب دموکرات نیز در دو ایالت مهم جورجیا و ایلینوی جلوتر است. جورجیا که شمار زیادی رای دهنده سیاه پوست دارد از قبل پیش بینی می شد که به اوباما رای دهد. اما به نظر می رسد که شمار زیادی از رای دهندگان سفید پوست هم به آقای اوباما رای داده باشند.

فهرست نهایی برندگان هر ایالت هنوز مشخص نشده است اما بر اساس قواعد انتخاباتی، هر کاندیدای جمهوریخواه که برنده یک ایالت شود از پشتیبانی نمایندگان آن ایالت در کنگره حزب برخوردار خواهد شد. در مقابل، کاندیداهای دموکرات بر اساس میزان رای خود در هر ایالت می توانند روی پشتیبانی فرستادگان حزب به کنگره عمومی حساب کنند.

ایالت های بزرگتر که می توانند تعداد نمایندگان بیشتر به کنگره احزاب بفرستند از اهمیت ویژه ای برخوردارند مانند: کالیفرنیا، نیویورک، ایلینوی، نیوجرسی، میسوری و جورجیا.

نمایندگان ایالت ها در کنگره هر حزب کاندیدای اصلی آن حزب را بر می گزینند. به گزارش یورونیوز، در مجموع دموکراتها 4049 نماینده به کنگره حزب خواهند فرستاد که در سه شنبه بزرگ 2084 نفر از آنها انتخاب می شوند. نامزد اصلی دموکراتها در رقابتهای ریاست جمهوری بایداز پشتیانی 2025 نماینده برخوردار باشد.

جمهوریخواهان 2380 نماینده به کنگره حزب می فرستند که در روز سه شنبه 1081 نفر آنها انتخاب خواهند شد. برای انتخاب نامزد اصلی ریاست جمهوری رای مثبت 1190 نماینده لازم است.

روند انتخاباتی کنونی از دهه 80 میلادی بتدریج جا افتاده است و امسال برای اولین بار 24 ایالت در آن شرکت کرده اند.

در حالی که به نظر می رسد سناتور مک کین در مقابل میت رامنی به آسانی به نامزد اصلی جمهوریخواهان تبدیل شود، رقابت دو نامزد دموکرات یعنی سناتور کلینتون و سناتور اوباما بسیار نزدیک است.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)