تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

"سه‌شنبه بزرگ" آمریکایی‌ها آغاز شد

آخرین مرحله رای‌گیری مقدماتی در چند ایالت آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری روز "سه‌شنبه‌بزرگ" آغاز شد.

بی بی سی با اعلام این خبر نوشت:"هر کاندیدایی که امروز بد عمل کند همه چیز را از دست خواهد داد."

به گزارش خبرگزاری‌ها، "جان مک‌کین" در میان جمهوری‌خواهان در صدر قرار دارد، اما "باراک اوباما" و "هیلاری کلینتون"؛ رقبای دموکرات با فاصله بسیار نزدیک به یکدیگر حرکت می‌کنند.

هیلاری کلینتون به سی‌ان‌ان گفت:"تعداد زیادی از مردم هستند که از بی‌توجهی رئیس‌جمهور، اظهار نگرانی می‌کنند. من به آن‌ها می‌گویم که متوجه نگرانی شان هستم، به همین دلیل می‌خواهم به کاخ‌سفید بروم."

در همین حال اوباما نیز در گفت وگو با شبکه خبری ان بی سی گفت: "واقعیت این است که ما پیشرفت زیادی کرده ایم و این نشان می‌دهد که پیام مردم را به درستی دریافت کرده‌ایم."

مک کین هم با اظهار خوشبینی نسبت به نتیجه 24 ساعت آینده گفت که حزب او به آن‌چه می‌خواهد دست می‌یابد.

انتخابات 24 ایالات آمریکا برای برگزیدن نامزدهای دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه آغاز شده است. باراک اوباما و هیلاری کلینتون از حزب دموکرات و جان مک‌کین و میت‌رامنی از حزب جمهوری خواه شانس‌های اصلی دو حزب آمریکایی برای انتخاب نامزدهای خود برای انتخابات ریاست جمهوری هستند.

گزارشگر سی ان ان اعلام کرد که هر چهار نامزد این انتخابات ویژگی کاملا جدیدی در تاریخ انتخابات آمریکا دارند، هیلاری اولین زن، اوباما اولین سیاهپوست، میت رامنی اولین مورمون و مک کین پیرترین رئیس جمهور آمریکا خواهد بود.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)