تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

اظهار تاسف آمریکا از پرتاب موشک ایرانی

آمريكا در واكنش به پرتاب يك فروند موشك به فضا از سوی ایران، نسبت به انزوای بیشتر جمهوری اسلامی در جامعه جهانی هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دانا پرينو سخنگوي كاخ سفيد در این خصوص گفت:"متاسفانه ايران يك فروند موشك بالستيك به فضا پرتاب كرده است، ادامه اين كار، باعث انزواي بيشتر اين كشور از دیگر کشور‌های جهان خواهد شد."

سخنان این مقام آمریکایی واکنشی بود به پرتاب موشک از سوی ایران به فضا و افتتاح مرکز فضایی این کشور که بنابر گفته احمدی‌نژاد "برای مبارزه با سلطه غرب" در این زمینه صورت گرفته است.

مقامات ايرانی اعلام كردند از اين مركز فضايي كه در منطقه‌اي بياباني در شمال ايران واقع شده براي پرتاب نخستين ماهواره ساخت داخل با نام "اميد" که در ماه مه يا ژوئن امسال به فضا پرتاب می‌شود، استفاده خواهد شد.

محمود احمدی‌نژاد هم‌زمان با اعلام دستور پرتاب اين موشك گفت:"ما امروز شاهد برداشتن نخستين گام محكم و هوشيارانه ايران در فضا هستيم."وي ادامه داد: "مهم‌ترين حربه نظام شيطاني و سلطه‌گر غرب، تحقير مردم و ملت‌ها با القای این مطلب به آنهاست كه ناتوان هستند."

احمدي‌نژاد پيشرفت علمي ايران را يكي از دستاوردهاي مهم دوره رياست جمهوري خود اعلام كرد و گفت: "كشور به قله پيشرفت رسيده است و ديگر نيازي به كمك كشورهاي خارجي ندارد. هيچ قدرتي هم نمي‌تواند بر اراده ملت ايران مسلط شود."

نظرهای خوانندگان

اين براي هر ايراني افتخار بسيار بزرگي است و مايه سربلندي ايران اسلامي و عزيز مي باشد و دوست هموطن و دانشمندم بخوان وب كوش و توكل كن چون ايراني مي تواند we can as this world is only for new thoughts and new discovers

-- YUSEF BEHDARI ، Feb 5, 2008 در ساعت 03:08 PM

کاملا" حق با آقای احمدی نژاد است، هیچ قدرتی حق ندارد ملت یک کشور را تحقیر کند ، و این حق فقط و فقط در اختیار حکام آن کشور است و بس...

-- بدون نام ، Feb 5, 2008 در ساعت 03:08 PM

من درست نفهمیدم، ایران فقط یک موشک بالستیک را رو به هوا پرتاب کرده؟ یا این که این موشک هایی که فضا می روند اصولاً موشک های مخصوصی هستند که با موشک های جنگی فرق دارد و هر کشوری نمی تواند آن را بسازد و هوا کند؟

-- مهدی ، Feb 6, 2008 در ساعت 03:08 PM

منتظر بودم ببینم آمریکا چی می گه. آخی که دارم حال می کنم این عمو بوش داره جلز و ولز می کنه. همینکه آمریکا احساس تاسف کرده از هر هدیه ای برای ملت ایران بهتره.

-- مرتضی ، Feb 6, 2008 در ساعت 03:08 PM

وقتی ایران شهاب سه را به هوا پرتاب کرد همه گفتند دروغ است و حالا باعث افتخار ماست که در راستای اهداف صلح آمیز حرکت مهمی را شروع کرده ایم
قابل توجه آقا مهدی جواب خود را آخر تابستان 87 با فرا رسیدن زمان پرتاب ماهواره امید میتواند بگیرد ؟

-- بدون نام ، Feb 6, 2008 در ساعت 03:08 PM

یه عده تو ایران فقط منتظرن دولت یه کاری بکنه شروع کنن آیه یاس خوندن. یادمه تو وبلاگا نصف پستها حاکی از این بود که این موشک رو روسیه به ایران داده و اینا فقط مونتاژش کردن حالا امروز معاون وزیر خارجه روسیه آلکساندر لاسیوکف، هم از پرتاب این موشک احساس نگرانی یا به عبارتی فلان سوزی کرده. آمریکا هم که اظهار تاسف کرده انگار ما قبل از ساخت هر تکنولوژی باید بریم اول از روسیه و آریکا اجازه بگیریم یه وقت به دل نگیرن.

-- مرتضی از ملبورن ، Feb 7, 2008 در ساعت 03:08 PM

از اظهار تاسف دلسوزانه آمریکا و روسیه ممنونیم اگر این حکومت ها برای مصالح ایران انقلابی دل نسوزانند پس چه کسانی برای چه چیز هایی درکجا دل بسوزانند ؟؟؟

-- نادر ، Mar 15, 2008 در ساعت 03:08 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)