تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

ردصلاحیت چهره‌های برجسته اصلاح‌طلب

منابع نزدیک به اصلاح‌طلبان در ایران اعلام کردند، بسیاری از نامزد‌های انتخاباتی این جریان سیاسی از سوی هیات‌نظارتِ شورای نگهبان ردصلاحیت شده‌اند.

پیش از این هیات‌های اجرایی وابسته به وزارت کشور، صلاحیت تعداد زیادی از نامزد‌های اصلاح‌طلب را برای شرکت در انتخابات رد کرده بود، اما ردصلاحیت‌شدگان به روند بررسی صلاحیت خود اعتراض کرده و خواستار تجدیدنظر در این‌باره شده بودند.

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، سخن‌گوی شورای نگهبان امروز گفته است:"صلاحيت حدود30 درصد از داوطلبان در هيات‌هاي نظارت تاييد نشده است."

علی تاجرنیا سخنگوی شورای هماهنگی ائتلاف اصلاح طلبان به زمانه گفت:"بخشی از کسانی که توسط هیات های اجرایی رد صلاحیت شده بودند صلاحیت شان تایید شده، اما تعداد بیشتری از کسانی که تایید شده بودند و چهره هایی بودند که می توانستند انتخابات را رقابتی کنند در این مرحله رد صلاحیت شده اند و وضعیت اصلاح طلبان در این مرحله نسبت به وضعیت آنها در هیات های اجرایی بدتر شده است."

تاجرنیا گفت آقای خاتمی برای تایید صلاحیت نامزدها با کسی رایزنی نکرده و دیدارهای انجام شده دیدارهایی ادواری همیشگی بوده است.

هنوز آمار دقیقی از ردصلاحیت شدگان از سوی مراجع رسمی منتشر نشده است، اما سایت "بهارستان ایران" رسانه رسمی ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان لیست اولیه ردصلاحیت شدگان را منتشر کرده است. براساس گزارش این سایت، تاکنون؛ "صلاحيت محسن آرمین( نماینده مجلس ششم و سخنگوی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی )، ابراهیم امینی ( نماینده مجلس ششم )، الياس حضرتي ( نماينده سابق مجلس ) بهزاد نبوی( نایب رئیس مجلس ششم و عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی )، علی مزروعی (نماینده مجلس ششم)، علي شكوري‌راد (نماینده مجلس ششم)، جهانبخش خانجاني (سخنگوي وزارت كشور دولت خاتمی )، عبدالله ناصری (سخنگوی ستاد ائتلاف اصلاح طلبان) ، زهرا نژادبهرام ( معاون سابق فرماندار تهران )، مصطفي تاج زاده ( معاون سیاسی وزارت کشور در دولت خاتمی و عضو جهبه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی )، علیرضا تابش( مدیرکل دفتر وزارتی وزارت ارشاد در دولت خاتمی )، حسن يونسي (فرزند علي يونسي) ،كسري نوري (سردبیر روزنامه ایران در دولت خاتمی)، رسول منتجب‌نيا (نماینده ادوارمجلس) ،جواد اطاعت(نماینده سابق مجلس)، محمدجواد حق ‌شناس (مدیر کل سیاسی سابق وزارت کشور) ،ابوالفضل شكوري (نماینده سابق مجلس )، مسعود سلطاني‌فر (استاندار در دولت خاتمی)، اعظم سقطی( عضو حزب اعتماد ملی )" در هيات نظارت تهران رد شده است.

پیش از این محمد خاتمی (رییس جمهور سابق) و مهدی کروبی (رییس مجلس سابق) در نشستی ویژه با علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی رییس مجمع‌تشخیص مصلحت نظام، تصمیم گرفته بودند ضمن رایزنی با مقام‌های عالی کشور و شورای نگهبان ردصلاحیت‌های گسترده را پیگیری و به نتیجه‌ای قابل قبول برسانند، آن‌ها همچنین از اصلاح‌طلبان خواسته بودند در هر شرایطی در انتخابات شرکت کنند.

نظرهای خوانندگان

باز هم كه مي بينم با علي تاجرنيا مصاحبه كرده ايد! شما هم چوب غربت و هجرت را مي خوريد و هم بدنامي ارتباط با اطلاعاتيها.

-- بدون نام ، Feb 5, 2008 در ساعت 06:03 PM

معلوم نيست ملت بايد تا چه حد تحقير شود تا بخود بيايد واين خيمه شب بازى را علنا تحريم كند؟

-- كيوان ، Feb 6, 2008 در ساعت 06:03 PM

خانه از پای بست ویران است
خواجه در فکر ایوان است

-- حامد ، Feb 6, 2008 در ساعت 06:03 PM

خواجه در فکر نقش ایوان است

-- خطا یاب ، Feb 6, 2008 در ساعت 06:03 PM

با این اوضاع اصلاح طلبان برای شرکت کردن در انتخابات دعوت می کنند این دیگر واقعا فاجعه است

-- ایشین ، Feb 6, 2008 در ساعت 06:03 PM

همگی از این لحظه برای تحریم تبلیغ کنیم. اصلاح بعید است.

-- بدون نام ، Feb 6, 2008 در ساعت 06:03 PM

دوستانی که جوش آورده اند می شود لطفا بگویند می خواهند با تحریم چه کار بکنند و برنامه شان چیست؟ اصلاح طلبان هیچی هم که نباشن از شماها بیشتر برنامه دارن. کمی منطقی باشید.

-- اشکان ، Feb 6, 2008 در ساعت 06:03 PM

به واقع با خود فکر کرده اید که با این همه اعتراض و رد صلاحیت، چرا باید هنوز اصلاح طلبان ما را به حضور جدی در انتخابات دعوت کنند؟!

در انتها نتایج مهم نیست، فقط درصد مشارکت و محبوبیت و مشروعیت نظام را بر سرمان خواهند کوبید؟! آیا نه این است؟

-- مصطفی ، Feb 6, 2008 در ساعت 06:03 PM

آقای مصطفی،
به نظر من این نیست. تحریم یعنی انفعال. یعنی نبودن. اگه نباشی اونا هستن. هر قدم که عقب بشینی اونا چند قدم میان جلوتر. متاسفانه اینطوره. در ضمن شما فکر می کنید واقعا برای نظام مهمه که چقدر مردم توی انتخابات شرکت می کنن؟ خود جنتی بود که گفت: لازم به حضور پرشور مردم نیست.
خودشون هستن (در راسشون مصباح یزدی) که میگن حکومت اسلامی، نه جمهوری اسلامی. یعنی الان ما با عده ای طرفیم که خیلی بی رودربایستی جمهوریت و مشارکت مردم براشون اهمیت نداره. اونا میگن شاید بیشتر مردم بخوان برن توی چاه! ما که نباید قبول کنیم.

-- اشکان ، Feb 6, 2008 در ساعت 06:03 PM

درود بر اشکان
کاملا موافقم
کاش کمی منطقی بیندیشیم نه احساسی !

-- امین کیا ، Feb 7, 2008 در ساعت 06:03 PM

فقط تحريم

-- دانيال ، Feb 7, 2008 در ساعت 06:03 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)