تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

افزایش حملات انفجاری در عراق "با بمب‌های ایران"

ارتش آمریکا می‌گوید، حمله با بمب‌های ساخت ایران در عراق طی یک سال گذشته به بالاترین میزان خود رسیده است.

خبرگزاري رويترز از بغداد گزارش داد، واشنگتن باردیگر تهران را به ارسال سلاح‌هاي پيشرفته براي جنگ‌طلبان شيعه در عراق؛ از جمله بمب‌هاي ضدزره مخصوص كنار جاده، متهم كرد.

ارتش آمريكا اعلام کرد، ماه گذشته از منطقه شمالي و شرقي بغداد و شهرك فقيرنشين صدر، دوازده مورد حمله با استفاده از این بمب ها (اي اف پي) علیه نیرو‌های آمریکایی صورت گرفته است.

ارتش آمریکا در بيانيه‌اي گفته است كه اين حملات بالاترين سطح حملات ماهانه در این منطقه در طول سال گذشته بوده‌اند؛ منطقه‌اي كه تحت كنترل تيپ دوم گروه رزمي لشگر 82 هوابرد آمريكا قرار دارد.

ایالات متحده همچنین ایران را به خاطر آموزش شبه‌نظامیان عراق متهم کرد. به گفته ارتش آمریکا بسیاری از این نیرو های آموزش دیده در حال حاضر جزء سپاه صدر هستند.

در ماههای گذشته مقامات نظامی و سیاسی آمریکایی گاه به ایران حمله کرده اند و حملات عراقی ها را متوجه ایران ساخته اند و گاه از کاهش حملات به دلیل نفوذ مثبت ایران بر روی گروههای عراقی تقدیر کرده اند.

نظرهای خوانندگان

باید دید اگر ایران یک کشور همسایه آمریکا مثلا مکزیک را به تصرف خود درآورده بود و اشغال کرده بود آمریکائی ها تا چه حد در مکزیک تصرف شده و تحت اشغال توسط ایران دخالت میکردند که حالا توقع دارند ایران ساکت بنشیند و خیلی ساده شاهد حضور نظامی بزرگترین و قدرتمند ترین ابرقدرت دنیا در همسایگی خود باشد. قطعا دخالت ایران در عراق از آنچه که آمریکا در شرایط مشابه میکرد بسیار کمتر و در مقایسه با آن در حد صفر است

-- Amir ، Feb 5, 2008 در ساعت 12:49 PM

درجواب امیر خان:
این چه نظریه ایست که میفرمایید؟ صلح و ثبات در کشور همسایه قطعا به نفع دیگر همسایه هاست، مگر منظور دیگری در کار باشد.
حمله آمریکا با عراق (تا قبل از انجامش) یکی از آرزوهای ایران و ایرانیان بود ولی تا به مرحله اجرا رسید، آمریکا متجاوز و اشغالگر شد .
حتی رژیم ایران نیز با تمام حماقتش به این معترف است که خروج یکباره امریکا و سایر نیروهای خارجی از عراق فعلی، منجر به یک فاجعه ملی برای عراق است. حال با این وجود ریختن هیزم به معرکه عراق فقط با در نظر گرفتن یکسری دلایل ابراز نشده، برای رژیم ایران مفید است.

-- دانیال ، Feb 5, 2008 در ساعت 12:49 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)