تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

ابهام در احضار سفیر فرانسه به وزارت‌خارجه ایران

جمهوری اسلامی ایران در اعتراض به "سیاست‌های دوگانه فرانسه در قبال فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز ایران و جنایات اسراییل در فلسطین"، "برنار‌پولتی" سفیر فرانسه در تهران را احضار کرد. این اقدام پس از احضاردو روز پیش سفیر ایران در فرانسه انجام شد.
این اقدام فرانسه در بحبوحه روابط پر‌تنش تهران و پاریس و پس از سخنان هفته پیش احمدی‌نژاد صورت گرفت كه گفته بود شمارش معكوس برای پایان "موجودیت پلید صهیونیسم" آغاز شده است.وزارت ‌خارجه فرانسه روز جمعه "علی آهنی" سفیر ایران را به خاطر اظهارات ضد اسرائیلی مجدد "محمود احمدی‌نژاد" رئیس‌جمهوری ایران احضار كرد.

اما به گزارش خبرگزاری رسمی دولت جمهوری اسلامی: "دولتیار، مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه ایران، در این دیدار مراتب اعتراض و ناخرسندی جمهوری اسلامی ایران از مواضع اخیر فرانسه و تشدید لحن منفی این کشور همزمان با پیشرفت های اخیر مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با مقامات اروپایی را به سفیر فرانسه ابلاغ کرد." علاوه بر این وی از قرار گرفتن فرانسه در کنار آمریکا و انگلیس در صف مخالفان جمهوری اسلامی ایران ابراز ناخوشنودی نمود.

این درحالی است كه "محمدعلی حسینی" سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به خبرنگاران گفته بود كه تهران در اعتراض به اقدام پاریس در احضار آهنی، پولتی را احضار خواهد كرد. حسینی همچنین هشدار داد كه ایران رویکرد غیردوستانه فرانسه در حل و فصل مابقی مسائل در برنامه هسته‌ای ایران را در مد نظر قرار می‌دهد و در موضعش در قبال فرانسه تجدید‌نظر خواهد كرد.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)