تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

هادی قابل دوشنبه راهی زندان می‌شود

یک سایت نزدیک به حزب مشارکت امروز شنبه خبرداد، هادی قابل عضو شورای مرکزی این حزب از سوی دادگاه ویژه روحانیت به خلع لباس و به 40ماه زندان محکوم شده است.

هادی قابل، روحانی نواندیش و دبیر شورای مرکزی جبهه مشارکت، 21 شهریورماه هشتاد و پنج بدون اطلاع قبلی و در حالی‌که اتهام وی نامعلوم بود از سوی دادگاه ویژه روحانیت قم بازداشت و پس از 56 روز آزاد شد.

سه روز بعد یعنی در24 شهریور، حزب مشارکت با صدور بیانیه‌ای ضمن اعتراض به بازداشت هادی قابل، این اقدام را نقض حقوق شهروندی وی عنوان کرد و خواستار آزادی فوری او و پیگیری پرونده بر اساس قانون و رعایت حقوق بنیادی متهم شد.

حکم صادره از سوی دادگاه ویژه روحانیت قم در مورد وی مبنی برسه سال و 4 ماه و10 روز حبس، خلع لباس و 500 هزار تومان جریمه نقدی از روز دوشنبه پانزدهم بهمن ماه اجرا می‌شود.

دادگاه ویژه روحانیت قم، هادی قابل را به اتهام "اقدام علیه امنیت ملی"، "تبلیغ علیه نظام" و "اهانت به آیت‌الله خامنه‌ای" به تحمل این حبس و جریمه محکوم کرده است.

نظرهای خوانندگان

بنا بر گزارشها آقای قابل به اتهام :
اقدام علیه امنیت ملی به یک سال حبس تعزیری.
به اتهام تبلیغ علیه نظام به ۱۰ ماه حبس.
به اتهام نشر اکاذیب و به قصد تشویش اذهان عمومی به ۱۵ ماه حبس.
به اتهام توهین به مقام رهبری جمهوری اسلامی به ۵۰۰ هزار تومان جزای نقدی بدل به پرداخت از حبس.
به اتهام تو هین به ریاست قوه قضائیه، دادستان عمومی و انقلاب تهران و سایر قضات به صد روز حبس تعزیری.
و به اتهام هتک حیثیت روحانیت به خلع لباس محکوم شد.
با نگرشی به موضوع اتهامات میتوان به اسانی به »» انچه که در جلسات دادگاه «« گذشته و از بیاناتی که بین هادی قابل و شاکیان پرونده رد و بدل گردیده پی به نوع خفتهائي برد که او در ان جلسات بار انان کرده است !!.
داوید.

-- Daveed ، Feb 4, 2008 در ساعت 02:01 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)