تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

سن قتل بین جوانان ایرانی کاهش یافت

پليس آگاهي تهران بزرگ به خانواده‌ها هشدار داد، با توجه به افزايش درگيري ميان جوانان 16 تا 21 ساله مراقب رفت‌وآمد و معاشرت فرزندان خود باشند.

پلیس از خانواده ها خواسته تا نسبت به رفت و آمد و معاشرت فرزندان خود حساسیت بیشتری نشان دهند و از پرسه زدن آنان در مراکز تجاری جلوگیری کنند.

نظری به خبرگزاری فارس گفته است:« در اين‌جور موارد حتي براي لحظه‌اي كوتاه گره‌ خوردن نگاههاي نوجوانان مي‌تواند منجر به درگيري، ضرب‌وشتم و چاقوكشي و در نهايت قتل يكي از طرفين درگير ‌شود»

در دو سال گذشته دهها پرونده به محاكم قضايي و انتظامي تهران بزرگ ارجاع شده است كه طرفين آن درگيري نوجوانان بين 16 تا 21 سال هستند كه بر سر انگيزه‌هاي واهي با يكديگر درگير شده و همديگر را مضروب ساخته اند.

بر اساس آمار هم اکنون ، 240 نوجوان زیر 17 سال در زندان به سر می برند که 31 نفر از آنها منتظر اجرای حکم اعدام هستند.

مقامات رسمی ايران بارها اعلام کرده اند که در حال بررسی مساله رعايت الزامات قانونی هستند تا به اعدام مجرمان نوجوان پايان دهند.

براساس قوانین ایران نوجوانی که به سن 15 سال تمام ماه قمری رسیده باشد، عاقل و بالغ است و می توان حد بر او جاری کرد. این در حالی است که بر طبق قوانین بین المللی مجرم شناختن افراد زیر 18 سال مجاز نیست.

چندی پیش در یک نزاع خیابانی که مقابل مرکز خرید گستان انجام شده بود، یک جوان 23 ساله به نام سیدحسین بر اثر اصابت ضربه چاقو به قتل رسيد. با بررسي فيلم دوربين مداربسته مجتمع تجاري، مشخص شد قاتلان 4 نفر بودند كه پس از ارتكاب جنايت از محل متواري شده‌اند. هم اکنون یک نوجوان 16 ساله در این رابطه دستگیر شده است.

متهم مدعی شده سيد حسين به وي و دوستش گير داده و با آنها درگير شده و آنها را كتك زده است، آنها نيز 2 نفر از دوستانشان را در جريان قرار داده و 4 نفري به سراغ سيد حسين رفته و او را به قتل رسانده‌اند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)