تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

بحران بزرگ، شش میلیون چینی منتظر قطارند

بارش برف در چین ، میلیون ها نفر را در سرما و تاریکی فرو برد.

به گزارش امروز رویترز از چین، روز جمعه، درحالی که ذخیره غذا و سوخت رو به اتمام است و هوا همچنان بدتر می شود، این کشور با فاجعه انسانی مواجه شده است و برف و سرمای بی سابقه، چین را در آستانه سال نو چینی فلج کرده است.

به گفته خبرگزاری چین، شینهوا، بیش از 160 شهرستان و شهر در مرکز چین دچار قطع آب و برق شده اند که این شامل ایالت 4 میلیون نفری هونان هم می شود که بیش از یک هفته است بی آب و برق مانده اند.

شهرهای مرکزی و جنوبی چین بدترین زمستان نیم قرن گذشته را تجربه می کنند و دستکم شصت نفر کشته شده اند.

کارگران معدن کارشان را افزایش داده اند تا ذغال سنگ مورد نیاز برای قطار ها را تامین کنند و چین با جدی ترین بحران قطع برق مواجه است.

تلویزیون دولتی چین گفت که ذخیره نفت شهر چنژو تا یک هفته دیگر تمام می شود و از ذخیره برنج شهر پنج روز دیگر باقی مانده است. روغن خوراکی و سیزیجات هم رو به اتمام است و قیمت آن بشدت افزایش پیدا کرده و آب ذخیره شده است.

با فاجعه ای که در مرکز چین بوجود آمده است، قیمت نفت و شمع چهار برابر شده است و این در حالی است که چین از قبل با بالاترین نرخ تورم دربیش از یک دهه گذشته، مواجه بود.

وزیر ارتباطات چین اعلام کرد که کامیون های حامل محصولات کشاورزی باید از پرداخت عوارض معاف شوند.

یک هفته است که بیش از شش میلیون مسافر در ایستگاه های قطار گرفتار شده اند. روز جمعه، خطوط راه آهن باز شد و مسیر گوانژو به پکن آغاز به کار کرد. از تعداد 800 هزار نفری که در ایستگاه راه آهن منتظرند، کاسته شده است، اما هنوز صد ها هزار مسافر در انتظار قطار هستند.

تعطیلات سال نوی چینی که از هفته آینده آغاز می شود، برای کارگران مهاجران فصلی، تنها شانس برای دیدار با خانواده هایشان در طول سال است .

برای مسافران، علاوه بر داشتن بلیط، شانس هم لازم است.

نظرهای خوانندگان

lotfan in link ra ham bebinid , dar iran khodeman etefagh mioftad
http://hasaroiye.blogsky.com

-- Massoud ، Feb 2, 2008 در ساعت 03:26 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)