تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

تصویب بودجه "تورم‌زای" سال 87 در مجلس

لايحه بودجه دو تريليون و 902 ميليارد ريالی سال 87 ایران، شب گذشته از سوی نمایندگان مجلس این کشور تصویب شد.

محمود احمدي‌نژاد رييس جمهور ايران كه محبوبيت وی در انتخابات پارلماني 24 اسفند به محك گذاشته خواهد شد، به هنگام ارائه لايحه بودجه سال بعد ايران در مجلس اين كشور كه حاكي از افزايشي 20درصدي است، اعلام كرد:"قصد دارد عدالت اجتماعي را گسترش دهد."

به گزارش رسانه‌های ایران، نمايندگان مجلس ايران ديروز بودجه دو تريليون و 902 ميليارد ريالی سال 1387 را در حالی تصویب کردند که لايحه بودجه پيشنهادي احمدي نژاد معادل دو تريليون و 745 ميليارد ريال بود.

خبرگزاري فارس در همين حال گزارش داد، از 197 نماينده حاضر در نشست ديروز مجلس ايران كه 290كرسي دارد 159 نماينده به اين لايحه راي مثبت و 16 نماينده نيز به آن راي منفي دادند.

احمد توکلی رییس مرکز پژوهش‌های مجلس هم امروز در گفت و گویی با خبرنگاران مجلس در واکنش به تصویب بودجه سال 87 دولت از سوی نمایندگان مجلس گفت:"به نظر مي‌رسد كه مجلس بودجه انبساطي تورمي را تصويب كرد."

توکلی اعلام کرد، با تصویب اين بودجه آثار بيماري هلندي در كشور تشديد خواهد شد و به نظر مي‌رسد كه ما يك بودجه انبساطي تورمي را تصويب كرديم.

احمدي‌نژاد با وعده توزيع عادلانه‌تر درآمدهاي نفتي ايران به قدرت رسيد. منتقدان معتقدند، سياست‌هاي اقتصادی ضعيف وي به افزايش ميزان تورم سالانه به 19 درصد منجر شده است و وي نتوانسته است از پس ميزان بالاي بيكاري در اين كشور بربيايد.

نظرهای خوانندگان

نمی دونم واقعا کی باید به داد دل این ملت برسه؟ البته وقتی خودشون میخوان حقشونه دیگه!!!

-- بدون نام ، Feb 19, 2008 در ساعت 03:06 PM

هر دم از اين باغ بري مي رسد
تازه تر از تازه تري ميرسد!!!!
خدا عاقبت اين ملت رو به خير كنه

-- lمسعود ، Feb 21, 2008 در ساعت 03:06 PM

اگه مثل ژاپن دو سوم بودجه را روی آموزش و پرورش می گذاشتید ما حتی از امریکا ،ژاپن،آلمان،فرانسه و دیگر کشورهای توسعه یافته جلوتر بودیم

-- علی ، Mar 22, 2008 در ساعت 03:06 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)