تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

بازداشت ۳۶ عضو اخوان‌المسلمین در مصر

پلیس مصر ۳۶ تن از اعضای "اخوان‌المسلمین"، یک تشکل مهم بنیادگرای اسلامی و مخالف دولت را بازداشت کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره، یک مقام مصری به این خبرگزاری گفت‌، این افراد به اتهام وابستگی به تشکیلاتی غیرقانونی، در منوفیه و شرقیه در دلتای نیل و نیز در فیوم، در جنوب قاهره بازداشت شدند.

اخوان‌المسلمین خواستار ایجاد دوباره خلافت اسلامی در سرزمین‌های اسلامی هستند. فعالیت اخوان‌المسلمین به طور رسمی در مصر ممنوع است، اما اعضای این گروه با عناوین "نمایندگان مستقل" بیش از یک پنجم کرسی‌های پارلمان این کشور را در اختیار دارند. اخوان‌المسلمین هدف از سرکوب و بازداشت گسترده اعضای خود را ممانعت از شرکت آن‌ها در رقابت‌های انتخابات محلی که در ماه آوریل برگزار خواهد شد، می‌داند.

براساس این گزارش، با توجه به اصلاح قانون اساسی مصر در سال ۲۰۰۵، پیش‌بینی می‌شود انتخابات آتی شوراهای شهری که هم‌اکنون تحت کنترل حزب حاکم قرار دارند، با رقابت‌های جدی‌ای همراه شود. به موجب متمم قانون اساسی مصر، کسب حمایت اعضای شورای شهر برای کسانی که می‌خواهند در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کنند الزامی است و بر این اساس، هر نامزدی که در هیچ حزب رسمی عضویت ندارد، باید امضای ۲۵۰ مقام منتخب را شامل ۶۵ عضو مجلس نمایندگان، ۲۵ عضو مجلس علیا و ۱۰ عضو شورای شهر، ارائه کند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)