تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

ردصلاحیت قطعی 20 نماینده فعلی مجلس

خبرگزاری نزدیک به محافظه‌کاران ایران، از ردصلاحیت قطعی 20 نماینده فعلی مجلس از سوی هیات‌نظارت بر انتخابات خبر داد.

از میان 288 نماینده فعلی مجلس هفتم 269نفر از آن‌ها برای حضور در انتخابات مجلس هشتم ثبت‌نام کرده‌اند که 60 نفر از آن‌ها صلاحیتشان از سوی هیات‌های اجرایی و نظارت تایید نشد که با بررسی‌های مجدد شورای نگهبان صلاحیت 40 تن از آنان تایید و صلاحیت 20 تن دیگر رد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس:"محمد و قدرت‌الله عليخاني نمايندگان قزوين و بوئين‌زهرا، اكبر اعلمي نماينده تبريز، محمد عباسپور نماينده اروميه، حسين پاپي نماينده دورد و ازنا، ابوالفضل كلهر نماينده شهريار، محسن كوهكن نماينده لنجان، شجاعي كياسري نماينده ساري، شجاع پوريان نماينده بهبهان، مقنيان نماينده بيجار،صديقي نماينده بناب، پيرموذن نماينده اردبيل، عبدالغفور ايران نژاد نماينده چابهار، منصور ياوري نماينده گلپايگان، علي امامي راد نماينده كوهدشت، غلامحسين مظفري نماينده نيشابور، پيمان فروزش نماينده زاهدان، شهريار مشيري نماينده بندر عباس، سيد نظام ملاهويزه نماينده دشت آزادگان، حسن مرادي نماينده اراك، شكرالله عطارزاده نماينده بوشهر، عبدالله كعبي نماينده آبادان، حميد زنگنه نماينده اهواز، مصطفي محمدي نماينده پاوه، فتح الله حسنوند نماينده خرم‌آباد، كوروش نيكنام نماينده زرتشتيان و شاهي عربلو نماينده رباط كريم" از جمله نمايندگاني هستند كه صلاحيت آن‌ها در بررسي نهايي رد شده است.

از سویی دیگر اصلاح‌طلبان ايران پس از رد‌صلاحيت نيمي از نامزدهايشان اميد خود را تا حد زيادي براي پيروزي در انتخابات پارلماني ماه اينده از دست داده‌اند.

نامزدها براي تائيد صلاحيت بايد داراي ويژگي‌هايي از جمله وفاداري به نظام جمهوري اسلامي باشند. در اين ميان اين شوراي‌نگهبان است كه حرف آخر را مي زند و تعيين مي‌كند كه چه كسي مي‌تواند در انتخابات پارلماني شركت كند. شوراي نگهبان در آستانه انتخابات پارلماني گذشته در سال 2004 با ردصلاحيت بيش از دو هزار نامزد راه را براي ورود محافظه‌كاران به پارلمان و پيروزي آن‌ها در برابر اصلاح طلبان باز كرد.

نظرهای خوانندگان

راي دادن يعني پذيرش پادشاهي اسلامي

-- ماني ، Feb 6, 2008 در ساعت 02:28 PM

آقای کلهر نماینده شهریار از نیکان روزگار و نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلسند با سوابق درخشان در منطقه شهریار از مسئولین بپرسید آیا رد کردن صلاحیت ایشان از اعتبار نظام میکاهد یا از اعتبار این فرزند رشید شهرستان شهریار؟ آینده نشان خواهد داد چه ظلمی به مردم شهریار شده .شرم بر دروغگویان باد.

-- بابایی ، Feb 7, 2008 در ساعت 02:28 PM

رد صلاحيت نماينده ولايتمدارشهرستان كوهدشت كه در مجلس ششم تنها پرچم دار ولايت بود ومردم كوهدشت راحيرت زده كرده چون مي گويند جرم امامي حمايت از شوراي نگهبان وارزش هاي نظام در مجلس ششم بوده است

-- مهمان ، Feb 7, 2008 در ساعت 02:28 PM

من سوالی دارم مایلم جوابش را از شما بگیرم
آیا در ایران تعریفی برای انسانیت وجود دارد؟ حد و مرز انسانیت در جمهوری اسلامی چسیت؟ این حد و مرز تا چه حد وسیع و در عین حال محدود میباشد؟
اصلا آیا همچین مفهوم و تغتی در این نظام تعریف شده است؟

-- بدون نام ، Feb 9, 2008 در ساعت 02:28 PM

ظلمی که بعضی از نماینده های شهریاری از جمله کلهر در حق شهر قدس با حدود 400 هزار نفر جمعیت می کنند ( به خاطر تبعیض بین شهریار و شهرقدس ) زیاد است شاید آه و ناله شهروندان شهر قدسی در این رد صلاحیت بی تاثیر نباشد.هنوز هم با این جمعیت کاری برای شهرستان شدن بخش قدس نشده است.

-- یه شهروند شهر قدسی سیلی خورده از کلهر ، Mar 3, 2008 در ساعت 02:28 PM

ظلمی که بعضی از نماینده های شهریاری از جمله کلهر در حق شهر قدس با حدود 400 هزار نفر جمعیت می کنند ( به خاطر تبعیض بین شهریار و شهرقدس ) زیاد است شاید آه و ناله شهروندان شهر قدسی در این رد صلاحیت بی تاثیر نباشد.هنوز هم با این جمعیت کاری برای شهرستان شدن بخش قدس نشده است.

-- یه شهروند شهر قدسی سیلی خورده از کلهر ، Mar 3, 2008 در ساعت 02:28 PM

کلهر که باعث و بانی رد صلاحیت بیش از 100نفر از کاندیداهای شوراهای اسلامی دور سوم شهرستان شهریار بودند و این افراداکثراًاز افراد خوشنام می باشند دائماً از درگاه احدیت برای ابوالفضل کلهر درخواست مجازات می نمودند اکنون این رد صلاحیت ایشان اندک مجازاتی است که دیده است مجازات اصلی در روز قیامت خواهد بود

-- امیر یقین لو ، Mar 3, 2008 در ساعت 02:28 PM

با عرض سلام از همه شما هم میهنان عزیز تقا ضا دارم لطف کنید بدون اطلاع کافی قضاوت نکنید با تشکر

-- داوودایمانی ، Mar 20, 2008 در ساعت 02:28 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)