تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

بازداشت 14 نفر در ناآرامی‌های اخیر دانمارک

پلیس دانمارک اعلام کرد، نیروهای پلیس شب گذشته شش نفر از جوانانی را که برای ششمین شب متوالی در کپنهاگ خودروها را به آتش می‌کشیدند بازداشت کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کپنهاگ، رئیس پلیس این شهر گفت که ۲۸ دستگاه خودرو در پایتخت این کشور تاکنون به آتش کشیده شده است. این مقام امنیتی در ادامه افزود که پنج نفر از شش جوان بازداشت شده به دست داشتن در آتش سوزی‌های عمدی متهم شدند، اما نفر ششم آزاد شده است.

به گزارش منابع خبری دانمارک تاکنون بیش از هشت نفر دیگر نیز در شهرهای سراسر این کشور بازداشت شده‌اند. هنوز علت اصلی این ناآرامی‌ها اعلام نشده است و جوانان معترض نیز به انگیزه اقدامات تخریبی خود اعتراف نکرده‌اند اما ظاهرا علت ناآرامی‌ها تصمیم جدید پلیس این کشور مبنی بر بازرسی افراد مشکوک است. جوانان این اقدام پلیس را نژاد‌پرستانه می‌دانند. به گفته یکی از این جوانان "وقتی پلیس به اسم امنیت به خودش اجازه می‌دهد هر کسی را که به نظرشان عرب رسید یا رنگ پوست تیره‌ای داشت را بازرسی کند در حالی‌که بقیه افراد در حال گذرند، ‌اسم این‌کار نژادپرستی است. "

در ایران وب‌سایت "انتخاب" که گفته می‌شود متعلق به "محمدمهدی فقیهی" سردبیر روزنامه انتخاب است در خبری علت اصلی بازداشت این جوانان معترض را چاپ مجدد کاریکاتور‌های پیامبر اسلام در روزنامه‌های این کشور دانسته است.

هفته گذشته ۱۷ روزنامه منطقه اسکاندیناوی تصمیم گرفتند یکی از کاریکاتورهای حضرت محمد را هم‌زمان در صفحه اول خود منتشر کنند. سردبیران این روزنامه‌ها در تشریح اقدام مشترک خود اعلام کردند، این کار را در اعتراض به برنامه ترور یکی از کاریکاتوریست‌های دانمارکی که از سوی یک گروه مسلمان طراحی و از سوی پلیس این کشور کشف و خنثی شده است، انجام دادند.

نظرهای خوانندگان

Zendan-haye Danmark, por shodeh ast az javanan va no-javanan-e nasl-e dovom kharejian. Tebgh-e amar-e rasmi, ke di- shod 12000 nafar az javanan va no-javanan-e nasl-e dovom-e kharejian dar Danmark, az system-e amoozhesh va kar biroon randeh shodehand, an ham dar sarzamini koochak be andazeh Danmark

-- Bahram Sepasgozar ، Feb 17, 2008 در ساعت 02:58 PM

engadr be name koda peygambar va islam adam koshtim ke chehreye mosalman behtar az in nemi she

-- Parastu .a ، Feb 17, 2008 در ساعت 02:58 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)