تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

بازداشت 10 نفر در ارتباط با حادثه میدان صادقیه

معاون فرمانده پليس ايران اعلام كرد، نيروهاي امنيتي اين كشور 10 نفر را كه در تهران با نيروهاي پليس درگير شده بودند، دستگير كردند.

اين افراد پس از آن‌كه نيروهاي پليس يك زن را كه ظاهرا پوشش نامناسبي داشت در چارچوب طرح "امنیت اخلاقی" دستگير كردند، با پليس درگير شدند.

خبرگزاری ايسنا به نقل از سردار "حسين ذوالفقاري" خبر داد:"به خواهري در خصوص نحوه پوشش تذكر داده شده اما اين خواهر با ايجاد سر و صدا مقاومت كرده و در حين انتقال به خودرو گشت ارشاد، از همكاري ممانعت كرده است؛ به‌طوري‌كه با ايجاد سر و صدا، افرادي در محوطه تحت تاثير اين فرد قرار گرفته و با نيروهاي پليس حاضر در محل درگير شدند و در نهايت با حضور تعدادي از نيروهاي پليس، افرادي كه با ماموران درگير شده بودند نيز دستگير شدند."

آقای" ذوالفقاري" بدون اشاره به جزئيات بيشتر اعلام كرد:" نه نفر و همچنين زن مذكور بازداشت شدند."

به هزاران زن در ايران در خصوص پوشش ناكافي مو و برجستگي‌هاي بدن هشدار داده شده است و پلیس طرح "ارتقای امنیت اجتماعی و اخلاقی" را در تابستان سال‌جاری در تلاش به منظور افزايش امنيت در جامعه آغاز كرده است.

برخلاف اقدامات مشابه در گذشته، خودروهاي پليس "گشت ارشاد" هم اکنون به منظره‌اي عادي در ميادين اصلي تهران تبدیل شده‌اند. زناني‌كه به گفته نیروی انتظامی به نظر مي‌رسد به طور نامناسبي لباس پوشيده‌اند معمولا به منظور امضاي تعهدي كتبي كه ديگر چنين اقدامي را تكرار نكنند به مركز منكرات منتقل مي‌شوند و منتظر مي‌مانند تا اعضاي خانواده‌شان پوششي مناسب برای آنان بياورد.

در ایران هر زني فارغ از مليت و مذهبش بايد پوشش اسلامي را در ملاء عام رعايت كند. پليس تاكيد كرده است، كه اقدام آن‌ها عموما مورد حمايت جامعه است، اما برخي افراد ميانه‌رو لزوم برخورد با رفتارهاي غير‌اخلاقي در حالي كه مشكلات اقتصادي از جمله تورم وجود دارد را مورد ترديد قرار داده‌اند.

نظرهای خوانندگان

اينکه "پليس تاکيد کرده است که اقدام آنها عموما مورد حمايت جامعه است"حرف درستي است.سي سال است که حرف درستي است.منتها آنها که به پابوس امام رفتندو به اين زژيم لبيک گفتند نه فقط سي سال بعد ، که فردايشان را هم نميتوانستند ببينند.

-- بي نام ، Feb 29, 2008 در ساعت 05:44 PM

Khalayegh har che-h layegh...

-- Hoshyar ، Mar 1, 2008 در ساعت 05:44 PM

سی سال است که هی به خودمان می گوییم خلایق هر چه لایق...گمان ام بالاخره وقت اش رسیده که هر چه حق مان بوده سرمان آمده است ولی این قصه چرا تمام نمی شود، نمی دانم...چیزی که خیلی به نظرم جالب بود این جمله ی ایسنا از قول سردار ذوالفقاری است که آن خانم با گشت همکاری نکرده!! معلوم نیست چرا آدم باید با فحش وناسزا و مشت ولگد همکاری صمیمانه ای داشته باشد...کاش ایسنا در مورد این جمله از آقای ذوالفقاری توضیح می خواست

-- سارا ، Mar 1, 2008 در ساعت 05:44 PM

نشان دادن این جنایات اگر چه رزیم ادعا می کند که بی اعتنا به افشا این موارد است و سعی می کند که باز هم خشن تر در این راه گام بردارد، اما تحت فشار قرار می گیرد و عمل خوشنت امیزش را سعی می کند توجیه کند. بعد از یک هفته امروز در روزناه اعتماد در مورد واقعه شرم آور میدان صادقیه بیانیه داده اند. که سراپا دروغ است.
من فکر می کنم در میدان صادقیه ها در ایران با هر وسیله و در خارج با هر وسیله باید به دفاع برخاست. تا زمان دگرگونی های اساسی فرارسد.
من کلا به این همکاری افتخار می کنم. اما اینکه این دوران بسیار به دراز کشیده. من میگویم که اینبار میگزاریم به دراز بکشد. ولی اینبار بلوغ یافته ایرانی دیگر میسازیم.

-- atusa ، Mar 1, 2008 در ساعت 05:44 PM

اینکه کاش ايسنا در مورد اين جمله از آقاي ذوالفقاري توضيح مي خواست انتظار بي جاييست. در آن سرزمين اهورايي بسياري« شريک دزد و رفيق قافله اند» اما بد نيست اين توضيح را زمانه از سردار ذوالفقاري بخواهد.

-- شرکت ، Mar 1, 2008 در ساعت 05:44 PM

من خودم شاهد بوده ام که پلیس ایران بسیاروقیحانه وخشن با خانمهای محترم که حتی از نظر کلی هم هیچ مشکلی نداشتند و تقریبا پا به سن بودند برخورد توهین امیز کرد و انها را مورد تهدید و ارعاب و از بین بردن حیثیت کرد در جلوی امر به معروف پلیس هم خودم هم دوستان دیدند که در چند بار دخترخانمها خونی و مالین بودند .می خواستیم بپرسیم سرباز انجا گفت برین شما راهم می گیرند .
حالا یک سوال این که بیرونش این جوره اگر بچه ها ببرند تو خدایی نکرده مثل زمان خلخالی اول انقلاب بهشان تجاوز کنندیا شگنجه بدتر کنند چه جوری بفهمیم بعداز ان هم بگویند خودکشی کرد مثل خانم دکتر در همدان

-- بدون نام ، Mar 1, 2008 در ساعت 05:44 PM

هموطنان حالا که شانس مااینجوری اومده بایدبسوزیم وبسازیم بایدخداراشاکرباشیم که اینابه طریقه همبسترشدن باخانممان هم گیرنمیدن اگرچه توقطعنامه بعدی امنیت اجتماعی انشاالله تصویب میشه

-- بدون نام ، Mar 12, 2008 در ساعت 05:44 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)